Senor och korsband

hej på er!
Nu har jag varit med på två operationer.
Den första var ganska tråkig, då tog dom bara bort lite brosk, men den andra var riktigt spännande! Dom skulle hålla på med nån "korsbandsskada".
Dom drog ut en lång sena ur låret och vikte den fyra gånger. Sen borrade dom jättemycket i knät och drog in den tillgjorda senan in i knät. Ibland sprutade det ut jättemycket vatten ur ett hål, men det var inte så mycket blod, bara väldigt mycket vatten. ;) till sist sydde dom och häftade ihop hålet, nästan som med en vanlig häftapparat!
Under ett tillfälle blev jag lite snurrig men då fick jag sätta mig på golvet och fick en godis att suga på.

Men jag känner mig faktiskt ganska duktig! Det är nog inte så många tjejer som vågar se på när man klipper upp hål och drar i senor, borrar och skrapar. Men jag tycker ändå att alla borde vara med på en operation, för man lär sig otroligt mycket hur det går till och hur det ser ut. :)

Kommentarer
Postat av: Astrid

Herregud vad modig du är Tove! Jag mår illa av att ens läsa det du beskriver! :S

2009-01-30 @ 22:37:29
URL: http://pingvineen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här

Trackback
RSS 2.0