Mysig snöpromenad

HejHopp!

En liiiiiten parantes bara...
STOR MAFFIG NYHET!!!!!!
JAG HAR SLAGIT MITT REKORD PÅ ATT SOVA LÄNGE PÅ MORRONEN!!! 
Jag vaknade typ HALV TVÅ i morse!! STOLT...
Jag käka koskos och falukorv till frukost... hehe
Idag har jag varit dödligt trött och när jag insåg att jag var tvungen att GÅ till mamma (som tar typ en halvtimme) för att hämta grejer till skolan i det iiiskalla vädret, och när pappa tvinga mig att lämna lillebrorsan hos en kompis börja jag nästan grina... jag vet, men jag är en sån som grinar för sånt...
Men jag hade inget val.
Det här satte jag på mig inför det stora äventyret:
Strumpbyxor under jeansen, dubbla sockor, linne, linne, kofta, hoodietröja, tjockjacka och dubbla vantar........ Kläm på den du!

Men när jag surmulen gick ut genom dörren förändrades  mitt humör totalt... Ute snöade det. det var såna där perfekta, mjuka snöflingor som dansade ner på oss. Det var alldeles tyst.
Jag höll min brors hand, han babblade på om coola döskalleborgar och vi gjorde fotspår i snön.
Och jag frös inte alls.
Jag lämnade över brorsan hos hans kompis och mamman där tyckte jag var den bästa storasyrran som gick och lämnade i det kalla vädret.
Sen traskade jag vidare till mamma, helt ensam med knarrande snå under fötterna. Tänk vad snö är fantastiskt. :)

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här

Trackback
RSS 2.0