Fettisdagen!

Hej på dej!
Just precis har jag mumsat upp min semla. Mormor har snart ätit upp sin. När vi gjorde grejsimojset som är innuti tog vi färdig grädde (eller vi trodde det var grädde) ur kylskåpet och blandade med mandelmassan, men sen när jag smakade på det hade vi hällt i vit äggula och ost! Inte gott! Så det fick vi slänga bort, och då var mandelmassan slut så då gjorde mormor egen ny :)

Och när mormor skulle vispa upp grädden tog hon fram en sån där liiten handvisp och började blanda. Jag sa typ: "eeh, vi har elvisp...ska du stå där i en halvtimme, jag kan göra det på tre minuter!" Men då slängde hon bara en ilsk mördarblick under luggen, och fortsatte att vispa. Haha, hon är så gullig, min lilla mormor <3

Vi sparade också en till mamma =)



Tjadå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här

Trackback
RSS 2.0