Långhårig, mörk snödag

Ha, charmig rubrik?

Idag är det den mörkaste dagen på året!! Om man vaknar kl 12 (som jag gjorde) så får man bara se en liten stund ljusgrå himmel, jag tror bestämt att det börjar bli mörkare nu! Att 21 december är den mörkaste dagen på året lärde jag mig av min bästa kompis Mormor, den smartaste och mysigaste människan på jorden! Ha, hon kan inte skicka sms, men allt annat kan hon! Tack! (inte för att du läser min blogg menmen) <3

Nog om det. Alla de här bilderna tog jag inomhus, genom fönstrena, är för slö för att gå ut. -.-



Alla måsar och oxar och sparvar och skator och spättar och fågelmatsbollarnas årstid. Så att ni vet. (den som listar ut namnen innan i de halva fågelnamnen är nästan bäst!)

 


Där bor jag. I den lilla stugan. Mysigt va? Nä, skoja bara, det är bara ett bortglömt grönt skrothus. Det är nog de fina träden man borde tänka på i den här bilden. ^^


Finfint! Där kommer solnedgången! Vid sisådär kl 2 på dan!

 
Im dreeming of a white christmas, just like the one I used to now! Och vår andra nya balkong.


Vår gamla balkong/altan. Visst är jag bortskämd? Två balkonger!! ^^ Iaf, översnöad kan man säga att den är.


Och apropå snö; mitt långa hår. Eller det ser inte så långt ut här, vilken miss! :O Aja, några cm ska bort ikväll! Och så ser man mitt charmiga skrapsår på hakan, fick det när Jag, Ellen och Astrid (kommer inte ihåg vilken, haha!) åkte tre på en tvåsitspulka i ett gupp. Lyckat.

Men jag är lite stolt! Visst är jag duktigt med uppdateringen!!! Typ tre inlägg per dag med massa bilder! Borde få pris eller nåt! Eller iaf några fler besökare... =(
Aja, det här blev långt! hejdå!

Ps. Nu är det typ 40 stycken som har gått med i facebookgruppen att jag ska bli lucia! Woho! =D


Kommentarer
Postat av: Ellen

aaj! det ser ut att ha gjort ont :P men kul var det iaf att åka i gupp :-D

2009-12-21 @ 15:53:44
Postat av: Emmy

sv: tusen tack :D

2009-12-21 @ 18:54:49
URL: http://emmyannalinnea.blogg.se/
Postat av: Astrid

Det var inte jag. Det var Åland :)

2009-12-21 @ 20:22:00
Postat av: Astrid-Astrid!!!

Nej Astrid det var du, inte jag. JAG var inte hemma då... hehehe... :D

2009-12-21 @ 21:22:26
URL: http://lacroissant.blogspot.com
Postat av: ellen

vilket mysterium.. hmm. Vem var det som åkte pulkan egentligen? hhahahaha :P

2009-12-21 @ 22:13:37

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här

Trackback
RSS 2.0