Valborgsmässoafton!

Glad valborg gott folk!
Och grattis ärade Kung Kalle-Gurra/(gurkan om du vill)! 63 år snubben, inte dåligt! =)=)
Idag i skolan sjung alla körerna (inklusive mig då) fina traditionella vårsånger på skolgården! Vackert vackert, bara rysligt kallt! Det var ju stråålande sol men hörde på vädret att det kom in kalla vindar från havet...

Idag har jag varit skumt trött och typ halvt levande. Jag försökte ta en tupplur på en bänk med matteboken och Ellen som kuddar men tittade bara på alla som gick förbi skor. Och det kändes verkligen inte som vi skulle ha ledigt imorron, men det är vi ju! Fast det verkar som om alla skolor utom vi har ledigt idag, orättvist! 


Ikväll har vi gäster hemma, de familjer som alltid är här på valborg. Jag fick alltid massa jobbiga uppdrag av pappa hela tiden, som att duka av, duka fram, hjälpa till med maten och massa annat. Men jag har ändå druckit upp typ en hel flaska äppelcider ;). Vi har gått en lång bit till en brasa. Precis när vi kom fram fräffade jag Shannon som precis skulle åka! Dumt.... fast jag träffar ju henne och de andra brudarna imorron ;). När Hedda och jag stod ganska nära elden fick hon typ en bränd liten träbit i håret och hon blev lite bränd i hårbotten, stackarn! Fast såklart fick jag skulden... Vi råkade ju bara stå i motvinden!! :( Jag träffade ingen jag kände och vi var bara där en liten stund. Nu är vi hemma igen och vi ska snart käka efterrätt.

Imorron ska jag ställa väckarklockan på nio för då ska vi ju till Shanne! Längtar!
Nu ska jag kolla runt på alla andras bloggar
Puss! <3

Kommentarer
Postat av: Ellen

haha, kalle-gurra =)

2009-04-30 @ 21:57:27
URL: http://elleenss.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Stackars Hedda .. och dejj :O <3

2009-04-30 @ 22:17:51
URL: http://rockarhamstern.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här

Trackback
RSS 2.0