Kate Nash - Birds <3

Förra veckan satt jag och Astrid på våran "egna" bänk i skolan och var uttråkade och lyssnade på hennes ipod.
Då lyssnade vi på jättemånga Kate Nash-låtar. Jag hade näästan aldrig hört nåt av henne förut. Men efter bara några låtar hade hon blivit en av mina favoritartister, näästan...

Men den sången som tog mitt intresse mest var "Birds". Det är en så hiimla gullig och personlig låt. Lyssna på texten (eller läs den i det här fallet), den är så fin, skulle kunna ha varit i verkligheten. Och först fattade jag inte varför titeln var birds när jag lyssnade på den, det är ju liite svårt att tyda Kates grova (men fina) brittiska, men nu är ju titeln självklar!

Snälla, lyssna igenom heela låten, för det är precis i slutet som den är som gulligast!

... <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här

Trackback
RSS 2.0