Desfile, empanadas y amigos

En kväll samlades vi och käkade pichanga (all snabbmat på samma tallrik ungefär) och spelade Mario.
 
En kväll lagade Rodrigo ostron, såå gott.
 
Förra söndagen samldes vi tidigt på morgonen i skolan, korrekt klädda i skoluniform. Vi skulle gå i parad!
 
Vi väntade i kanske 1 ½ timme.
 
Vi drack varm choklad och tittade på de andra skolorna (typ som de snygga killarna i Don Bosco).
 
Äntligen fick vi gå och så var det över efter några sekunder. 
 
Vi fick en stor bild bland alla andra i lokaltidningen.
 
Mina föräldrar vinkade frenetiskt när vi gick vilket förstörde mitt pokerface.
 
Äntligen har jag läst klart den argentiska boken. Helsidiga tankeflow med oklar handling och argentinsk slang.
 
Empanadabakning hemma hos Jorge! Jag hjälpte mostrarna att kavla lite deg.
 
En kul matteläxa! Men inte fick man räkna ifred utan att få ritade seriegubbar. Gracias chicos.
 
Igår köpte vi snacks som vi ska ta med till klassresan! Inget hotellrum utan choklad/chips/dricka. Tjejerna diskuterade vilt om olika typer av vattenflaskor och jag fnittrade.
 
Sedan hem till mig och äta nudlar.
 
Jag fixade fest! Vi firade de som precis avslutat sina slutprov, Chao IB! Här med mina tjejer.
 
Vicky fick ett Swedenarmband.
 
På brandstationen hittade vi ett sorgligt tomt dansgolv men vi dansade ändå. Sedan följde tjejerna hem till mig och vi sov.
 
Och nu peppar vi sönder för klockan 8 ska hela klassen samlas på flygplatsen och så äntligen sticker vi iväg till PÅSKÖN!!!
 
Nu sitter jag och följer EU-valet med spänning, dock att min röst inte är med. 
 
Hejdå för en vecka!!!

Kommentarer
Postat av: Astrid

Asså...chilensk mat ser allt annat än aptitlig ut... Ni kom säkert på storbild för att du är blond! :D

2014-05-26 @ 12:08:36
Postat av: Anonym

Precis Astrid! Du kommer få en grönsakschock när du kommer hem. Här odlas frenetiskt! Du längst fram i ledet och på storbild i tidningen. Vill du jag ska varsko Danderyds Lokaltidning om att du snart är tillbaka.....ÅÅÅ va kul med PÅSKÖN!

2014-05-27 @ 13:13:33
Postat av: Amanda

Hej!
Ungefär hur länge tog det innan du kunda prata någorlunda brs spanska? Och hade du läst mycket spanska innan? :)

2014-05-31 @ 21:45:04
Postat av: Anders

Hmm du har ritat svamp Bob, kanske den TV serie jag hatar mest allt. Varför kunde du inte rösta i EU valet? Vi hat underbar försommar här med fågelkvitter som gör en Ornitolog brusig av lycka, bara höra rödhaken gör livet värt att leva.
Kramar

2014-06-01 @ 12:09:38

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här

Trackback
RSS 2.0