Las tres semanas pasadas

Oj! Hej! Det var på tin. Nu är det är dags att fylla på med mobilbilder.
 
För... 3! veckor sedan bjöd jag några klasskompisar på kladdkaka!
 
Den blev faktiskt jättegod, alla tog minst två gånger. Tack vare Sofias handskrivna recept på svenska. Måste göras igen och igen!
 
Äntligen har jag lyckats hitta alla de andra utbytestjejerna i min stad! Vi samlade ihop oss och åt kaka. Här ser ni ambasadörer från Italien, Tyskland, USA, Thailand och Sverige!
 
La Jua kom med en damtiding och sa att princesa Magdalena, vänta va? Madelene heter hon va? Aja, att hon fått en dotter! Jag som inte ens visste att hon var gravid.
 
En dag fyllde klasslärarinnan Miss Paula år så vi bjöd på tårta och kakor och överraskade henne i biblioteket.
 
Så fin klassbild där alla skrattar och ler.
 
Kisade argt i solen men var full med endorfiner efter gym.
 
En ny trevlig tradition är fester där hela klassen är bjuden. Det skålar vi för!
 
Ännu ett klassfoto. Kan aldrig sägas för många gånger: chilenare älskar gruppfoton. Klumpa ihop sig och samlas och posera.
 
 
Jag och Yuyu sov över hos Vicky. Å gillar de två.
 
En söndag när jag var söndagsdeppig gick jag till gymmet. När jag kom fram var det sängt. Skickade iväg ett gråtsms till mina svenskor och så bestämde vi skypedejt om 20 minuter!
Här har vi en mysig Ellen men Astrid var också med. De berättade om studenten och gymnasiet och det är så svårt för mig att förstå att deras liv också går framåt.
 
Nagelmålning och lektionsplanering i språk.
 
Frukost nummer 2 på biologin! Påminner mig om mina två oskrivna biologirapporter men om vi istället käkar kakor så tänker jag att mäh, då behöver jag väl inte bry mig om dem.
 
Dags för Yuyus 18årsfest!
 
Vi byggde bland annat en pyramid!
 
Kul vare!
 
Jag sov över hos Yuyu och innan vi somnade drack vi lite te.
 
Dagen efter fick jag se ståtliga paradbåtar för marinenmilitären som var på besök från Chile, Argentina, Colombia och Brasilien. Pedros kusin har studerat på Chiles båt 8 månader ute till havs så med honom slank vi ner och fick se hur de bor där nere.
 
Äj gu så fint med segelbåtar, sånt gillar ju jag. Pedros bilder:
 
Kusinen berättade allt han kunde, dock på spanskt båtspråk, men gud så coolt att åka jorden runt och klättra i master och stjärnskåda på nattpass.
 
Sedan snabbt vidare för att fira thailandesan Mo! Där bjöds det på completos och tårta.
 
Där fanns alla utbytisar och en nyanländ finska! Hon visade upp Veronica Maggio på sin mobil och vi pratade om allt möjligt. Den här veckan gick jag och tjejen i vitt på baile entretenido.
 
Sedan åt jag lamm med Rodri och stack iväg på en till fest ungefär då var min energi slut.
På söndagen gick jag inte ut men tittade ner på Sultán och Rodri som mekade på en maskinen så att hela huset osade bensin.
 
Den här veckan har gått skitfort! Men såhär kan de se ut under rasterna.
 
Min dator är pyntad med klistermärke från kinesiska basen på Antarktis.
 
Jag iklädd buzo, gympauniformen. Fast den får vi bara ha på oss en förmiddag då vi har idrott. På eftermiddagen måste vi ha bytt om till den vanliga uniformen. Bra, okomplicerade regler, tummen upp!
 
En av mina chaiskor blev misshandlad, produkten av uttråkhet.
 
Den dagen kom en värme från ingenstans och så blev det plötsligt 18 grader!!! Jag slängde i mig lunchen och satte mig på taket utanför Tamaras fönster och solade så länge jag kunde.
 
Varje eftermiddag promenerar jag förbi denna cykelpark (?) där det oftats hänger killgäng som stylar för varandra.
 
När skolan slutade gick vi och käkade choripanes.
 
Igår var en stor dag gott folk! Då fick jag nämligen äntligen träffa den andra svenskan som bor här i Patagonien, men på andra sidan gränsen i Argentina! Hon heter Hilde och vi har pratat under hela året om de bra och de dåliga sakerna med livet här. Hon kom hit för dagen med sin familj för att shoppa billigt i taxfreezonen så jag åkte dit! Åh, hon och hennes argentiska syster har såå skön argentinsk dialekt så det är inte sant. Fast mest babblade vi på på svenska och njöt av våra likheter och tankar.
 
De hann med en visit i mitt rum också! 
 
Nu är vi framme till idag.
Idag presenterades rollistan för detta års musikal, GREASE. Hur grymt är inte det?? Är såå avundsjuk, vill också va meed!
 
Oj, nu har jag suttit flera timmar med det här inlägget. Hoppas ni har det bra där hemma, puss!

Kommentarer
Postat av: E

Bra jobbat, vilket härligt långt och fylligt inlägg! Älskar dina mobilbilder!

2014-03-29 @ 16:24:49
Postat av: Anders

Härliga Bilder. Du måste bjuda mig på Chiropanes nån gång, blev hungrig direkt när jag såg dem. Kram

2014-03-29 @ 16:59:34
Postat av: Anonym

Hahahahahah, vad två delad min lugg vart! xd :-)))))) hahaaha

2014-03-29 @ 21:05:47
Postat av: Anonym

Å vilket härligt inlägg och vardag och fest. Vad är sockerkonsumtion/capita i Punta Arenas??? Här blommar krokus, snödroppar och tofsilofsilago. Kram Mamma

2014-03-30 @ 12:34:39
Postat av: Ida

Du er fantastisk. Elsker alle bildene dine!Gleder meg til å se deg igjen!! Kram

2014-03-31 @ 17:31:12
URL: http://idaichile.blogspot.com
Postat av: Astrid

Hahah, håller med Karin! Jösses vad socker ni äter! :D

2014-04-02 @ 15:13:45

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här

Trackback
RSS 2.0