ISLA DE PASCUA LA GIRA 6

Denna morgon skulle bli mycket speciell. Vi åkte och dök! Med gastuber och våtdräkt och allt! På riktigt! Hela veckan hade jag varit nervös men när stunden väl var kommen tog endorfinerna över.
 
Först fick vi viktiga instuktioner (1. andas 2. cyklopet 3. tryckutjämna 4. skit, det var något mer..).
 
Sedan hoppade vi ner grupp efter grupp och försvann under ytan med heta instruktörer.
 
Tillslut var det min tur. Andas kunde jag göra (det var så coolt!) men öron ploppade inte ur, vilket jag hade förfarat. Jag och världens gulligaste instruktör försökte flera gånger. Till sist sa han att om jag inte lyckades blev det ingen dykning för min del. Äj för fan tänkte jag och testade en gång till, dåså! Han rufsade mig i håret och vi simmade längst botten bort mot korallerna, hand i hand. där mötte jag de andra i min grupp och vi tog foton, höll i korallerna och såg färgglada fiskar. Jag hade också turen att se en stor plattfisk visa sig under sanden. Måste få göra det igen!!! Sedan gick vi bort till stranden till de andra och fick lunch.
 
Mina älgar klättrade i palmer.
 
Jag älskar dem så mycket! Och nu det bästa...
 
Sedan åt vi den sista middagen. Och! Yuyú tatuerade sig! Jag och Pedro följde med och jag var nog den mest nervösa. Efteråt var jag som i extas och hade stora planer på att tatuera Chiles karta längst fotleden bak på ena sidan av hälen. Skulle nog blivit fett coolt men tror jag lägger den planen på is ett tag.
 
Carpning av sista kvällen.
 
Morgonen då vi lämnade ön lade jag mig en 20 min och sög i mig all sol och lycka utav veckan som gått.
 
Kom på, men! Jag har glömt att ha på mig min hippietröja på den mest hippiga platsen på jorden!
 
Sådärja, den mest fulländade selfien någonsin.
 
Precis innan vi stack till flygplatsen köpte vi ett par påsar med guayabafrukt från en tant på gatan; jag lyrisk över att kunna bidra med denna för mig nya frukt till Juanitas fruktsallad till frukosten.
 
Men så sa de att de inte kunde passera tullen. Så vi åt allt vad vi orkade.
 
Här äter jag också min första färska passionsfrukt. Gudars.
 
Sörgning av frukterna. Hoppas tullpersonalen äter upp dem. 
 
Hejså Rapa Nui!
 
Den sista bilden.
 
Snipp snapp slut, så var denna klassresa slut.

Kommentarer
Postat av: Siri

Jag vill också vara på Påskön!!/Siri

2014-06-20 @ 12:44:31
Postat av: Astrid

Tycker att du kan lägga den planen på is för evigt...

2014-06-21 @ 11:16:06
Postat av: Anonym

Ja, Siri, håller med - jag vill också vara på Påskön och helst med en klass med fina vänner. Och ja, som alltid, håller jag med Astrid. Akta dej för spontana tatueringar. Det finns ju så praktiska man kan klistra på! ÅÅÅÅÅ snart kommer jag o hälsar på ditt fina land!!!! Mamma

2014-06-22 @ 11:15:20

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här

Trackback
RSS 2.0