La comida de Paty

Hej Sverige och världen.
 
Jag flyter runt på varma lyckomoln i vackra sommarstockholm, myser med de jag tycker om, fotar inget alls, chattar fortfarande på spanska och tar det superlugnt. 
 
Har fortfarande inte organiserat alla mina bilder så sålänge tänkte jag nu göra det stora inlägget om maten jag åt i mitt hem i Punta Arenas. De smart komponerade rätterna går på löpande band år efter år och är något man måste dokumentera tyckte jag. En stor applåd till mamma Juanita och nana Paty.
 
Porotos con fideos y zapallo / Vita bönor med pasta och pumpa
 
Empanadas de pino y queso / Kött- och ostempanadas
 
Lentejas con choritzo y huevo / Linser med korv och ägg
 
Salmón con puré de papa / Lax med potatismos
 
Garbanzos con huevo frito / Kikärtsröra med stekt ägg
 
Polenta con tuco / Polenta med tomatköttsås
 
Fideos con tuco / Pasta med köttfärssås
 
Casuela / Traditionell soppa med majs, potatis, pumpa, kött och bönor i buljong
 
Pollo con verduras y arroz / Kyckling med grönsaker och ris
 
Zapallo italiano relleno con arroz / Fylls zucchini med ris
 
Carne con jugo y puré de papa / Kött i sås och potatismos
 
Aaa mi casitaa! :'( Nu sitter Rodri där vid matbordet och äter lunch själv.

Kommentarer
Postat av: Astrid

Inte mycket som retar aptiten om jag ska vara ärlig..

2014-07-30 @ 17:34:10
Postat av: Anders

Ok, Chile i all ära men mat verkar inte vara deras starka sida.
Garbanzos con huevo frito; huaahh!

2014-07-30 @ 23:10:01
Postat av: Koarin

Jo förvisso..men ändå lite lustigt att man vet precis vad som ska vankas - dag för dag. Vive la casuela dock!!! Hädanefter ska jag köpa rediga köttstycken med märg och allt och göra min egen buljong. Bort med fjantiga buljongtärningar - blah!!

2014-07-31 @ 17:18:33
Postat av: Anonym

Å Piscon hörrni...Piscon!

2014-07-31 @ 17:20:51

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här

Trackback
RSS 2.0