Cosas que pasaron 1

Nu drar vi ett samlingsinlägg, jaa!
 
För en evighet sedan besökte utvbytesstudenten och vännen Yatzini från Mexiko Punta Arenas med sin pojkvän. Vi gick till Skybar och pratade om våra chilenska liv. Hon ska hem nu i januari!
 
Ett fint hus under en långpromenad med sommarprat i hörlurarna. 
 
En kväll stack Tamy och jag till la costanera för det vankades konsert!
 
CUMBIA! Gubbar i blå kostymer med trummor av olika slag, trumpeter och piano spelandes salsaliknande rytmer.
 
La Barbara kom förbi och jag köpte en Magallanesflagga! Det är faktiskt bara den tolfte regionen i Chile som har en egen flagga för invånarna här kallar sig ibland independenta. Viva Magallanes Patagonia!
 
En dag mötte jag upp Pedro och vi fikade på detta mysiga café. Drack mangojuice och spelade Truco.
 
Såhär fina ser pepparkakor ut här! De är lite tjockare och smakar såklart inte likadant men goda är de!
 
Ett vackert stycke ur Andarnas Hus.
 
Min första 1 peso! 0,012 kronor.
 
Tamy och jag gick för att se hennes kompis och hans band spela vid vattnet. Har aldrig hört liknande musik tidigare men spännande var det!
 
Blev längtig efter att spela och sjunga i band...
 
Kände mig vuxen och bohemisk i denna utstyrsel. Skjalen har mamma skickat med paket tillsammans med en mörkgrön skinn - förlåt, plastjacka och är nu en favorit.
 
En söndag var det dags för cirkusträning! Tamaras kompisar satsar på cirkus som yrke och drömmer att flytta till Stockholm och gå på en känd jonglerarskola. Jag följde med och känpade på med tre bollar som inte ville lyda.
 
Helt galet vad folk är duktiga. 

Kommentarer
Postat av: Astrid

Gula trosor :) :) :)

2014-01-01 @ 21:53:52
Postat av: Astrid

Gillar det där med resväskan, ska vi köra på den nästa nyår?

2014-01-01 @ 21:54:14
Postat av: Ellen

Hahaha resväskan, det måste vi införa i Sverige!

2014-01-02 @ 00:37:37
Postat av: E

haha ja vi måste verkligen införa lite ritualer i Sverige nästa nyår Tove! Hade du ett par gula trosor?!

Härligt när man inte har hunnit läsa din blogg på ett tag och har så mycket att ta igen!!

2014-01-02 @ 11:44:20
Postat av: E

och älskar sjalen!! Karin har mycket bra klädsmak.

2014-01-02 @ 11:45:14
Postat av: Anonym

Tack kära ni för sjalkommentar, men Tove jackan är av plast....tyvärr...ja, snygg ändå...

2014-01-04 @ 12:05:40

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här

Trackback
RSS 2.0