Asados, onces, cenas...

Hej folket,
 
Vi börjar med en frågestund! Mobbo Anders frågade om lamor faktiskt spottar så som de gör i Tintin i Solens tempel. Jag tror de gör det, har faktiskt inte sett en lama spotta än, knappt sätt några lamor alls faktiskt eftersom de bor i öknen i norr. Här dere är det ju guanacos som gäller och har hört att de är värre på att spotta!
 
Hur har min början på 2014 sett ut? (Såklart händer miljoner saker till i mitt liv men jag väljer att reducera ner det jag visar till de foton jag tagit, för enkelhetens, minnets och hemligheternas skull.)
 
Farmor! Titta vad som har kommit fram! Tack så mycket. Det enda problemet var att chokladen såklart hade smält och stelnat igen och tog slut för fort. Jag ser fram emot att träffa min skyddsängel när jag kommer hem.
 
Vi barn gav föräldrarna en spavisit med massage och bad och när de kom hem, loja och mosiga, hade vi fixat en liten supé! Olika ostar, skaldjur, kex, chips, oliker, choklad, vin, pisco sour, nötter och värmeljus. 
 
Men det bästa av allt; denna teckning Tamy ritade. O gud. Och jag med mina hippiekläder.
 
Mysmänniskor. Trivs så bra med min familj. Så synd bara att Vesna åker idag, söndag till Australien för ett år för att återförenas med sin kanadenske pojkvän och att jag tillslut kommer vara det ensamma barnet hemma.
 
En kväll besökte vi några släktingar och det bjöds på jättegod asado och mysiga konversationer. Jag gillade atmosfären på något sätt. Tamara och jag blev också medbjudna på en utflykt dagen efter men den kommer i ett eget inlägg!
 
I fredags fyllde mormodern år och vi bjöd på en storslagen once för hela släkten. 
 
För det mesta går jag till gymmet jätteofta. Det blir springband, styrketräning och zumba som leds av den energirikaste människa jag sett, han är så bra.
 
Annars har jag gått i mataffär. Här har vi sötningsmedelavdelningen.
 
Och här mjölkavdelningen. Som jag sagt tidigare står den i skafferiet tills den öppnas. Jag köpte ett paket kex, eller kakor kanske det är, eller galletas heter det såklart. Gud så de äter galletas. Ska försöka prova alla sorter.
 
Igår fikade jag på Tapiz igen med Florencia.
 
 
Åååå måste berätta en superbra sak. Om en vecka ska jag få vandra i Torres del Paine!!! Jag, Tamy och 4 tjejer till ska överleva 5 dagar i vildmarken, sova i tält, bära på tunga ryggsäckar och laga nudlar med stormkök. Det här har ju varit en dröm för mig och jag är så taggad!!! Men för att göra det möjligt behövde jag ett par egna kängor. Dessa köpte jag igår och nu ska jag har på mig dem hela tiden och gå in dem.
Branko grillade massa kött och vi satt tillsammans ute på bakgården och myste.
 
Superdupermysigt. Sedan, efter en del krångel, fortsatte jag och Tamara till en fest utanför stan, utomhus och det var helt mörkt och ganska skumt men nästan hela Punta Arenas var där och marken rörde på sig när alla hoppade och dansade.
 
Och med dessa uppspärrade ögon avslutar vi detta inlägg. Nu ska jag ut och gå med mina kängor.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Å vad bra att du äntligen har köpt dej ett par skor - fantastiskt - jag är så stolt! Skitsnygga dessutom.
Tove vad kul och mysigt du verkar ha det! Mamma

2014-01-12 @ 23:37:05
Postat av: Astrid

Din familj verkar så mysig <3

2014-01-13 @ 09:38:46
Postat av: Astrid

Du borde ha en seriös frågestund Tove!

2014-01-13 @ 17:27:17
Postat av: Mobbo Anders

Okey, hårtorken för att få fart på grillen. Måste jag bara prova i sommar. Känns skönt att du uppgraderat din skostatus
Kram

2014-01-13 @ 21:26:38

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här

Trackback
RSS 2.0