Cajón del Maipo

Vi vaknade tidigt och tog bilen full med bebisprylar en, två timmar upp i bergen där de har byggt ett hus.
 
Alltså kolla alltså. 
 
När de gifte sig var min mamma och Kris bjudna till deras bröllop och då besökte de denna plats också.
 
Vi gick på promenad i byn. En kvinna bjöd in oss i en gammal bar och titta vad som stod i hörnet.
 
En uppstoppad condor. Storlek på den?
 
Såg faktiskt två levande i Paine. Vi tackade och gick vidare.
 
En man med sin... häst.
 
På kvällen åt vi såå gott kött, så mycket smak!, avokado och ají, ungefär som svag chili.
 
På natten klädde jag på mig en varm poncho och klättrade upp på taket med kudde, filt och musik. Lade mig till rätta, tittade upp i stjärnhimlen och anslöt till kosmos.
 
Nästa morgon åkte vi ner till torget.
 
Annars låg vi vid poolen.
 
På kvällen åkte vi hem till Santiago och jag träffade de svenska tjejerna en sista gång. Efter 4 timmars sömn för mig bar det av till nästa äventyr Maitencillo!

Kommentarer
Postat av: Astrid

1. WOW vilket hus!
2. VILKEN OBEHAGLIG FÅGEL!
3. Hippie-Tove in action!
4. Hahahah, ska skaffa en häst och gå runt med :)

2014-02-28 @ 20:56:46
Postat av: Anonym

Härliga känslor i överflöd! Vitamininjektioner för tråkiga stunder! Karin

2014-02-28 @ 23:19:11
Postat av: Anders

Som gammal ornitolog går man liksom igång på en Tofsmes, Storlom eller en vacker Strandskata MEN att se en Kondor i levande livet eller uppstoppad skulle få mig att helt tappa fattningen. Jag tror inte heller du riktigt förstår att du på kortet med Kondoren, står en halv meter ifrån ett äkta Baby-Foot spel som ser ut att vara från 40-50 talet. När du läser den fina boken "De obotliga Optimisternas Klubb" kommer du att få en inblick i just vad ett riktigt Baby-Foot spel är och hur viktigt det varit för Café kulturen. Kram

2014-03-01 @ 16:28:18

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här

Trackback
RSS 2.0