Al Sur con YFU - Chiloé: Castro y Ancud

Vi vaknade tidigt för att ta bussen mot nya äventyr. Men plötsligt ser Ida att vulkanen vackert tittar fram i soluppgången och vi springer allt vi har till slutet av vägen för att fånga den.
 
(Ej min) Sen sprang vi tillbaka till bussen i lyckorus där alla satt och väntade. Vi åkte till Puerto Montt där vi tog färjan över till den mytomspunna ön Chiloé.
 
(Ej min) Jag omringad av fina danskar.
 
Gillade hur det såg ut på Chilé. 
 
(Ej min) Lite klubba.
 
Här är det speciella med denna ö, hus som står på pålar! Mycket fin plats för övrigt.
 
(Ej min) Obligatorisk gruppbild, check.
 
Vi besökte ett fint torg.
 
(Ej min)
 
Titta vilket fint sagoslott!!!!! Fast, nä, det är faktiskt en kyrka.
 
Svenskorna!
 
(Ej min) Så var det dags för båttur! 
 
De kan det här med att hitta på kul hus de.
 
Här, på övervåningen i detta hus som också står över vattnet, åt vi lax med potatis. Fasaden, som liknar fiskefjäll, är typisk för regionen och syntes överallt.
 
Åter en marknad för att plocka på sig ännu några fler souvenirer. Men de sålde också vackert garn. Nu ser vi på mer arkitektur.
 
Sista stoppet denna dag, ett fort.
 
Sedan sov jag en timme på hotellrummet pga utmattning av resande och människor, sedan vid middagen råkade jag sätta mig vid ett bord men bara tyskar, som pratade på tyska. 

Kommentarer
Postat av: Astrid

Hahah tyskar <3 Vad konstigt att se dig på bild med folk som är längre än du och blonda! Du måste köpa någon liten souvenir till mig! (Snälla :) )

2014-04-24 @ 21:16:15
Postat av: Anders

Jaa, Deutsche leuten sprechen deutsch, das ist gut, oder? Villen härlig litten ö, om du köper en sommarstuga där kommet jag och hälsar på. Här är våren två veckor för tidig vilket gör oss glada:)

2014-04-25 @ 10:24:23
Postat av: Anonym

Vilken lattjo arkitektur! Jag skäms lite över mina tankar att måla om huset gräddvitt - som alla grannar har gjort. Nej rosa ska det va..kanske vickar jag till garaget lite coolt...och spickar upp min egen "art" på husväggar och tak! Vad tror du? Mamma

2014-04-26 @ 09:59:02

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här

Trackback
RSS 2.0