Alianza Verde Cook!

Varje år fixas en stor tävling i skolan då alla elever delas upp på tre lag och tävlar i allt ni kan tänka er för att samla poäng. Det har snart pågått i två veckor vilket har betytt ännu färre lektioner. Jag är i det gröna laget Alianza Verde Cook och dessutom drottning. Här kommer en presentation!
 
"Roliga grejen". Vi träffades hela laget hemma hos en tjej och killar och tjejer bytte kläder! Alltså guud. Killarna klagade på att det var för luftigt och jag tyckte det var fett skönt med stora brallor. 
Hahahaha! Jag, Tomás och Tamara. Såhär gick vi runt tills lunch.
 
Seba och Augustin!
 
Sedan var det dags för presentationen av alla tre allianser. Här panikstressförbereds det. Chilenare är helt otroliga på att improvisera, tänka snabbt, vara påhittiga och kreativa. I Sverige skulle vi planera veckor innan och tivla och vara perfektionistiga och vara ihjälstressade och på dåligt humör. Men här är allt möjligt!
 
Som att jag klämde på mig en tinkerbellklänning i barnstorlek som de köpt på lunchrasten några minuter innan presentation! Är inte livet till för att skämma ut sig så säg?
 
Försten ut! Snurrade runt och viftade min förtrollade stav en liten stund tills Shrek kom och fångade mig men som tur var kom Peter Pan och räddade mig! Sedan följde Mario och Luigi och de andra lagens presentationer.
 
Kungaparet/Tingeling och Peter Pan/Jag och Martin.
 
Alla klädde sig i sina färger och hejade på (fast gud förbjude om man applåderade för ett annat lag).
 
Sedan följde en stor bunt skämt, "Rey del tollo" (de fick ett okänt verktyg och skulle berätta en historia om vad det var) och immitationer av artister.
En Amy Winehouse, Avril Lavigne och en Adele, bland andra. De var grymt duktiga.
 
En ny dag i gympasalen påbörjades med detta.
 
Dans! Här älskar man att dansa. 10 par från varje lag och dansmaraton med olika stilar. Jag och min kung åkte ut rätt så tidigt (undrar varför).
 
De blev allt färre...
 
Tamy och Kaluloo spöade skiten ur det blå lärarparet!
 
Väggmålning! Alltså fett eller vad??
 
Jag hjälpte till att skriva en del av allas namn. Haha, de fick stava alla konstiga spanska namn för mig så det tog en evighet och jag brukar alltid skriva fel när det inte går att sudda. Men utbyte handlar ju om att övervinna sina rädslor och förbättra sina svagheter!
 
Inne var det sporter av diverse slag.
 
OCH KROPPSMÅLNING! Bara sådär liksom. 
 
Vår vägg och våra vinnande kroppar. (?) Ser ni nästan mitt namn i hörnet?
 
Igår var det el día del profesor! Lite smörsång och dans.
 
Jag vet inte vad de gjorde egentligen.
 
Siste men inte minst koreografierna! Vi har övat flera kvällar och det var skitkul att dansa. Här är de blåa. Om jag får tag på nån video ska jag visa er!
 
På Lördag är det La Gala då jag antagligen måste göra något med pinsamt och tillslut får vi veta vilket lag som vinner. Andra deltävlingar är förresten skattjakt, samla röster av kända personer, tårtbakning och musikband. 
 
Just nu leder vi!!!
Chao!

Kommentarer
Postat av: Mobbo Anders

Som din andlige Gudfader känner jag mig lite orolig; pluggar ni något i skolan? Du vet väl hur jag hade det i Uppsala, 6 strävsamma år under flitens lampa och man fick lägga alla nöjen i malpåse...
Kramar Anders

2013-10-18 @ 21:19:31
Postat av: mamma

Exakt- även här måste jag hålla med Anders. LokalTV och en herrans massa nöjen på skoltid. Var finns de klassiska grundämnena biologi, samhällskunskap, matematik??? Du lär dej väl lite språk men dina fellow classmates??

2013-10-21 @ 03:27:49
Postat av: mamma igen

Jag skickar gärna en kopia på den svenska läroplanen- du kan ju höra med dina lärare. ...

2013-10-21 @ 03:30:58

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här

Trackback
RSS 2.0