Istanbul Dos

Vi fortsätter. Första dagen har precis hunnit blivit 12. Vi gick till The Sultan Café och åt toasts. 
Mamma flörtade med servitören och lärde sig några turkiska ord.
 
Osv. Nästa stopp:
 
Den vackraset av dem alla.
Man kunde ha på sig slöja om man ville när man skulle gå in i kyrkan, och skor var förbjudet. Vi tyckte slöja var en fantastisk idé.
Sofia blev jättesnygg i slöja tyckte vi!
 
 
Och här kommer jag liksom.
 
 
"Se sorgsna ut!"
 
För övrigt skulle Sofia passa utmärkt som egyptier.
 
Okej, sluta larva er. Nu går vi in.
Så. Vackert. Tak.
 
Kvinnorna fick vara längst bak i en liten vrå.
 
Okej, nästa stopp Bazaaren! Vi hade nog rätt så höga förväntningar på den, fast intrycket av den var mest säljare som började prata och lirka med en så fort man kollade någon annan stans än rakt fram. Men Sofia och jag köpte oss var sin ryggsäck!
 
Sedan skulle vi hemåt. Vi hade alltid lite problem när vi skulle någonstans men efter en händelserik bussresa på 40 minuter var vi hemma och jag var så trött att jag drömde jobbiga mardrömmar när jag sov några timmar innan middagen och tyckte allt som hade med Istanbul var kaotiskt och hemskt. (Källkritik: detta intryck är laddat med trötthet från att ha dygnat, ta det ej på allvar.)
 
 
Slut på avsnitt 2!

Kommentarer
Postat av: Astrid

Påskkärringen Tove!:)
Bild på din nya rygga?

2013-03-27 @ 21:17:02

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här

Trackback
RSS 2.0