Santiago 5

Näst sista dagen bar det av in till staden.
 
De andra hade köpt en erotisk novellsamling på spanska till sin kompis i USA.
Sedan fortsatte vi till en marknad med billiga kläder!
 
Vi gick runt ett bra tag och det enda som köptes var ett par hippiebyxor! Har på mig dem var eviga dag just nu och är högt älskade.
 
Och en halv färsk mango! Guuud så gott.
 
Vi åt kebab och fortsatte till en matmarknad.
 
Svart majs, yukapalm, ingefära, tomater?, det där gröna där uppe???
 
Jag har ingen aning om vad det heter men gott var det. Friterat bröd med stark pebre. Ah, sopaipillas står det där tydligen. På eftermiddagen stack jag ensam till ett köpcenter för att försöka shoppa lite mer vilket såklart gick sådär. 
 
Men denna magtröja fick det bli! Barnslig och orange och superfiin. 
 
När jag själv tog tunnelbanan hem hamnade jag i eftermiddagsrushen! Helt galet, folkmassan täckte varje liten yta och gungade långsamt framåt som pingviner. Tog kanske 10 minuter att komma upp till gatan. 
 
Jag köpte min andra riktiga kaffe och läste i hängmattan. Tillslut möttes vi upp alla tre och stack till ett lyxköpcentrum.
 
Tamara berättade att folk har blivit utslängda om de ser ut att vara av lägre klass. Rätt sak på rätt plats!
 
Vi åt crêpes och kände oss lite malplacé men hade superkul i alla fall.
 
Det blev krig om efterrätten.
 
Vi tog bussen hem, min första lokalbusstur här i Chile. Men kolla vad vi hittade på torget vid busshållsplatsen...
 
Ett piano!!! Knuffade undan killen i bakgrunden och drog av en Chopin. 
 
Mina två klädesplagg jag lyckades köpa i Santiago. Användbara och bra. Innan sängdags fotade jag två fina stycken i Andarnas hus.
 
 
Morgondagen skulle bli spännande.

Kommentarer
Postat av: Astrid

Haha, ett par äkta ö-luffar-i-Thailand-brallor!

2013-12-27 @ 11:15:36
Postat av: E

Bali-brallor!! Supersköna.
Och gud vad man kan längta efter en riktigt god och mogen mango.

2013-12-27 @ 16:29:58

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här

Trackback
RSS 2.0