Holaa!

Suecos!
 
Långhelgen är över och vardagen är tillbaka, inte lika spännande längre, får jag nog medge. Men ganska skön ändå, allt börjar liksom smälta ihop till något logiskt. Har powerpointpresentation på sport science på torsdag, todo sola, då min presentation ska vara på espanol och jag ska snacka på engelska, HAH! Det kommer gå fantastiskt. Sedan är det biologiprov på fredag och matteprov på tisdag. Men kolla, det här börjar likna mina blogginlägg när jag en gång i tiden bodde i Sverige och min enda sysselsättning var skolan. Vad roligt. Fast ärligt talat orkar jag inte stressa, tycker jag har det jobbigt som det är. Man ska väl inte gnälla men måste liksom fokusera på att fatta vad människorna säger först. Tamy säger att om en vecka kommer hon bara prata spanska med mig, nada mas. Fan, jag som hade så mysigt med den välkända engelskan. 
 
Annars hände det något fantastiskt förra veckan. Jag fick ett piano av min musiklärare!!! Nu känner jag mig som mig själv igen!!!
 
Om det skiter sig och jag blir utmobbad har jag i alla fall en trogen vän. Vi delar ett språk utan ord, en kultur där man inte blir missförstådd och en kärlek djupare än Magellans Sund.

Kommentarer
Postat av: Astrid

Hahah, helt klart kärlek i renaste form!

enda* sysselsättning ;)

2013-08-20 @ 11:56:35
Postat av: Ellen

Lyyyx med att få ett piano!! Om du vill ha lite uppdatering med Sverige-musik så har Maggio släppt en ny låt http://open.spotify.com/track/3PtsFZf87ONo9oufHT2nkG

2013-08-20 @ 16:03:49
Postat av: mamma

"Vi delar ett språk utan ord, en kultur där man inte blir missförstådd och en kärlek djupare än Magellans Sund" - mycket poetiskt Tove. Däremot heter det " min ENDA sysselsättning" och inte ÄNDA....Denna ihopblandning kan bli synnerligen pinsam...men kanske du börjar glömma svenskan...

2013-08-21 @ 13:43:27

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här

Trackback
RSS 2.0