Mitt svenska sommarlov i dunderfart

Hej, oj, skit! Nu kör vi Sverige på heltid här framöver. Såsom sommarlov och skolstart!
 
Packat upp, nostalgiat, visat allt för mamma och fortfarande ligger saker kvar på golvet.
 
Myste med tjejerna en hel dag.
 
Småsystrarna sov över hos mamma en kväll.
 
Suttit på utomhusbar och känt mig fancy.
 
Stortrivts med Ella på hennes Utö och bageri.
 
Grävt upp sommarens potatisskörd bestående av 3 goda sorter. Åh, snart är det dags för äpplena!
 
Varit på Skansen under Pride.
 
Klippt bort mycket av detta. Här ser det ju faktiskt så snyggt ut, som det alltid gör timmarna innan en klippning.
 
Träffat farmor och lyssnat till hennes historier i flera timmar. Sedan umgåts med mina fina Linköpingskusiner.
 
Mamma köpte hem chilenskt vin. Nu kommer hon väl inte våga göra annat.
 
Minnen uppsatta på väggen.
 
Bjudit barnen på manjar när Sofia var på besök innan hon stack till Frankrike.
 
Fikat med Astrid och en främmande tysk.
 
För att sedan följa VM i Triathlon och vänta på...
 
... att han skulle simma/cykla/springa klart, min chilenske kompis! Såå härligt och konstigt att träffa en person från mitt år. Och att få prata chilenska, aah!
 
Satt upp flaggor på alla håll och kanter.
 
Och varit allmänt glad!
 
Superkul att vara tillbaka till min vardag som jag gillar väldigt mycket. Klassen är huur härligt som helst. Mitt enda riktiga problem är väl att jag vill göra för mycket. Plugga, jobba, njuta, kula runt och resa. Och vara lite grann i Chile.

Kommentarer
Postat av: Anders

Tack för att vi fick låna ditt rum och era äpplen
Härligt ändå med svensk vardag…

2014-09-12 @ 19:45:18
Postat av: Astrid

Asså tysken

2014-09-13 @ 18:54:54
Postat av: Anonym

Vår vardag ser ju riktigt hipp ut!!!
Mamma

2014-09-19 @ 21:23:43

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här

Trackback
RSS 2.0