La wea es bacan wn

Hej svenskar.
 
Lite dagboksskrivande. I söndags var det traditionell empanadalunch med mormodern och några timmars kortspel. Här spelar de med spanska kort som är helt annorlunda än de med klöver och kungar och sånt. 
 
Syskonen var kramiga efter att inte ha setts på länge. Vesna lagade ravioli med tomatsås eftersom båda vi gillar italiensk mat (och hon har bott i Italien i några månader). Nu har de båda storasyskonen åkt hem till sina respektive städer.
 
Mamma kolla vad jag har gjort!!! Tamy har problem med sin axel och behövde tejpa den så jag hjälpte till, så himla kul att tejpa en axel med stretchtejp asså ni anar inte!
 
Maskrosor!!!!!!!! Dessa vackra blommor alltså! Blev så glad när jag upptäckte att de fanns här också!
 
På måndagen hängde jag med en kompis och han kan engelska rätt bra så jag fuskade men märkte att jag ändå smög in spanska uttryck. Sedan träffade jag en annan kompis, Yuyú, här på favorestaurangen Dino's och vi tog igen allt som hänt under lovet, nästan helt på spanska!
 
På tisdagen (ja, fortfarande ledigt) drack jag varm choklad här på favoritcafét med Flo. Sedan stack vi hem till henne.
 
En vackert hus när vi väntade på taxin som sedan förde oss hem till mig. Vi läste tjejtidingar och lyssnade på Veronica Maggio.
 
Tillbaks i skolan! Men det betyder inte lektioner och plugg för SKIT musikalen är nästa vecka så nu måste vi repa varje dag från morgon till kväll!!!!!!!!!!!! Alltså jag måste beundra chilenarnas sätt att planera. Både igår och idag spenderade jag all min tid i det där orkesterhörnet. Vi har fortfarande flera sånger kvar som vi inte ens gått igenom och jag måste verkligen öva, förvirringen är total. Fast det verkar bara vara jag som är stressad (förrutom musikläraren som börjar tappa tålamodet) som vanligt, för här ordar sig allt tillslut. Bara vi stannar hela imorgon och kommer klockan 10 lördag morgon. 
 
En hjärtfrukt! Den andra okända frukten här i Sydamerika (den första var kaktusfrukt) men jag kommer inte ihåg vad den heter. Smakade lite Italien men vågade inte äta mycket pga att jag är ett stackars allergibarn.
 
Idag, mitt i repet, gick brandalarmet och det var dags för TSUNAMIÖVNING! Inte för att det någonsin varit en tsunami här, 2010 var en liten jordbävning men inget mer. Aja, hela skolan gick upp till Avenida España, satt en stund i solen och gick sedan tillbaka till skolan. 
 
Alla andra skolor var tvugna att gå upp till samma gata, tur att vår ligger så högt uppe. Här ser ni en pojkskola.
 
Nu är klockan halv 11 vilket är mycket sent! Imorgon sticker Tamy till huvudstaden för ett YFU-läger så jag kommer vara ensam tills på onsdag. :'(
 
Nos vemos!

Kommentarer
Postat av: Astrid

Nej, tsunamiövning? Läskigt med coolt! Vi hade vanlig tråkigt brandövning i måndags vi..

2013-09-28 @ 11:42:35
Postat av: Karn

MYCKET PROFFSIG TEJPNING ÖVER HUMEROSCAPULAR LEDEN OCH ACROMIOCLAVICULARLEDEN.

2013-10-01 @ 21:47:15
Postat av: Margit

hejhej!
hahah lol på rubriken ;) :P
frukten heter cherimoya också lite btw sådär!
hoppas du har det asbra!
besoss y saluda los chilenos locos jajaj <3

2013-10-02 @ 09:28:44

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här

Trackback
RSS 2.0