Aviación Militar Chilena

När stoltheten endå är igång passar de flesta på att visa upp vad de har. Militären till exempel. Min värdmamma jobbar på något sätt inom militären så jag, hon och nyanlända storasystern Vesna från Santiago besökte basen för att kindpussas med en massa människor (jag bor i en väldigt populär familj, haha), ta foton på helikoptrar och se på både flyg- och dansuppvisningar.
 
Jag och Juaniii.
 
Vesna till vänster.
 
 
Ja. Lite så. Sedan blev det cueca.
 
Vesna hoppade in, haha. 
 
På kvällen hade vi myscena med asado. Rodri var stolt över lamrevbensspjällen från familjens farm på Eldslandet.
 
Jag hade blivit bjuden till två fester den kvällen och efter mycket beslutsångest och diskussioner med systern åkte jag iväg till den ena vilket var skitkul. Kom hem 4 imorse (vilket ioförsig inte är sent alls) och idag har jag fått feber. Blir omsorgsfullt ompysslad av mamman med termometer, tabletter, ispåse och jag måste stanna i sängen och dricka mycket. Även fast jag nu har en ursäkt till att ta det lugn på riktigt och att jag är sådär lite mysigt småsjuk bara suger det för mina klasskompisar är ute och har kul och jag vill också!
 
Hejdå!

Kommentarer
Postat av: Astrid

PARTY-TOVE!! :D

2013-09-16 @ 09:38:33
Postat av: Anonym

Äntligen får en mamma ta had om dej! Lite specialkost och en serietidning kanske??????

2013-09-16 @ 21:28:58
Postat av: Jossan

ÅÅÅÅÅH DU VERKAR HA DET SÅ BRA!!! vet att allt förskönas såklart men ändå, mycket bättre än många andra utbytestudenter :D

2013-09-19 @ 09:09:55

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här

Trackback
RSS 2.0