Que lindo el día!

Men hej! Tänkte berätta om tisdagen som var extra fin. Eller innan vill jag visa en middag jag åt för mig själv för några dagar sedan.
Avokado med pebre och två empanadas, en med ost och en med köttfyllning.
Och lyxiga chokladpraliner som jag fick av min chilenska farbror. Okej, nu så. Jag vaknade utvilad och med en känsla att allt var möjligt. Nu var det Rodrigos tur att bli grattad på födelsedagen. I skolan blev det några koncentrerade stunder av plugg vilket behövdes. På lunchen gick jag, Yuyú och Pedro ut på stan för att äta.
Och det var så varmt?? Helt galet väder. De säger att dessa dagar inte kommer ofta. Heelt underbart.
Vi köpte 13 choripanes på det småkända stället Kiosco Roca som var fullt med folk som vanligt.
Vi satte oss på en bänk och åt.
Vi promenerade tillbaka till skolan men stannade utanför ingången för att sola, que rico! På engelskan läser vi inget annat än Romeo och Julia. Så varje lektion är det högläsning som gäller vilket är mycket underhållande med spansk brytning blandad med Thou art my Romeo osv. Denna dagen lyxade vi till det och gick ut oss satte oss i gräset!
Sedan gick Rodrigo och jag och gjorde en sak men det ska jag berätta mer om i nästa inlägg. Centrum var fullt med människor som njöt av solen och jag promenerade lycklig hem.
Hemma var det fin-once med tårta. Har käkat så mycket på sistone hahaha.
På kvällen cyklade vi till stranden med Reid och Barbara och det var så varmt och vindstilla och vackert.
Och det var den dagen!

Kommentarer
Postat av: Karin

En underbar dag! Nästan lite skönt med ett litet avbrott med plugg i skolan - eller hur?

2013-11-02 @ 12:25:21
Postat av: Astrid

Mysig dag! :) Nu sitter jag och Ellen och skriver på vårat gymnasiearbete! Puss

2013-11-04 @ 13:07:16

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här

Trackback
RSS 2.0