Chile va al mundial!

I tisdags spelade Chile mot Ecuador om en plats i VM i Brasilien. Tamy, Rosita och jag tittade och vi vann med 2-1! (Sedan när brydde jag mig om fotboll? *Kulturanpassning*) Utanför hördes biltut och medans jag borstade tänderna för att gå och lägga mig sa Tamy: byt om snabbt, vi blir snart upphämtade! Jaha ja, sagt och gjort. Med några killkompisar körde vi runt med bilen och tutade och viftade med flaggor med resten av Punta Arenas. Det var helt galet med trafik!
 
Filmade mest men här är en bild. Vi parkerade och gick upp till plazat där fans hoppade och ropade.
 
Gruppbild från Facebook. Och såklart var TV-teamet där och Tamy kom med på nyheterna. Måste älska den regionala tvn här, de måste ha spelat in allt och alla i den här staden by now. 
 
Som ni märker är fotboll stort här. Satt och diskuterade med killarna och de vet mer om svensk fotboll än vad jag gör!! De nämde allsvenskan och alla möjliga svenska fotbollspelade och det enda jag kunde bidra med var uttalen. När de frågar hur vi firar vinster har jag inte mycket att berätta precis, haha.

Kommentarer
Postat av: Astrid

Härligt med lite kulturanpassning! :)

2013-10-18 @ 18:03:16
Postat av: Mobbo Anders

Du kan ju alltid skryta med att din morbror faktiskt har varit Libro (backlås) i anrika fotbollslaget Aspeboda. En osedvanligt framgångsrik karriär som avslutades med 0 - 12 mot Toftbyns FK. Här hemma har hösten kommit på allvar med minusgrader och löv på backen. Vi ser nu fram emot höstlovet då vi Hallins Jr planerar åka till Stockholm, kul! Vi hörs snart igen Tove. Kramar Anders

2013-10-18 @ 20:26:05

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här

Trackback
RSS 2.0