ANTARCTICA

I tisdags gick alltså jag och värdpappan till DAPs huvudkontor; flygbolaget som flyger till Antarktis. Det är vi två som ska åka, pappan och jag. Han fnittrade under hela visiten och promenaderna dit och tillbaka. Där fick vi möta de ansvariga för tävlingen och fick lite information. Resan blir av någon gång i sena februari och jag kommer få åka tillsammans med två ungdomar som vann utställningen om Sydpolen. Känns konstigt att jag inte gjort något arbete för att förtjäna denna resa, jag råkade bara vinna ett lotteri jag knappt visste jag var med i! Tidningen kom dit med intervjuare och fotograf och så blev jag plötsligt intervjuad på spanska om vem jag var och vad jag tyckte om Punta Arenas och den kommande upplevelsen. Vet inte om jag yttrade något vidare vettigt, inte det lättaste med ljudinspelare och kamera riktad mot en och PÅ SPANSKA med fett ändå, för dagen efter fanns artikeln på en helsida i lokaltidningen!!! Sedan posering med diplom och fotografering, tackanden och gratulationer. Gud vad jag känner mig hedrad.
HÄR KAN NI LÄSA ARTIKELN: http://www.laprensaaustral.cl/cronica/alumna-sueca-de-intercambio-fue-la-ganadora-de-viaje-a-la-antart-32312 Jag förstod faktiskt allt när jag läste den, dels för att jag visste vad det handlade om. Översätt den ni för att se vad som står! Som överdrivet mycket grädde på moset åker familjen på en 4 dagars kryssning till glaciärerna imorgon och jag är såå PEPPAD! Gud vad mycket jag får uppleva. Hade ej räknat med allt detta när jag ansökte till utbytesår i Chile. Tack.

Kommentarer
Postat av: Ellen

SÅ SJUKT FETT

2013-10-31 @ 23:38:00
Postat av: Anders

Glaciärer och Antarktis låter fantasktiskt men vi har det inte dåligt heller, under höstlovet har vi nämligen våldgästat Djursholm. Idag har vi rensat era hängrännor och stuprör från eklöv och betonggrus. Efter det blev det en härligt långfrukost med melodikrysset som Anna, Karin och jag löste med viss möda. Vi saknar dig här Tove och jag lovar att hängrännorna behöver rensas även nästa år...
Kram Mobbo

2013-11-02 @ 11:18:03
Postat av: Karin

ÅÅÅ va kul och spännande med bägge resorna. Bra val med Rodrigo - han verkar ju tycka detta är helkul! Kul artikel - Ambassadör Hallin!

2013-11-02 @ 12:20:06
Postat av: Nina

Så kul Tove att läsa om din fina födelsedag och allt som hände den dagen/natten. Och sedan, som du skriver, överdrivet mkt grädde på moset med kommande resor till glaciärer och ANTARKTIS. Är något avis ska du veta!!! Vilka upplevelser du packar din livsryggsäck med :-)
kram Nina

2013-11-02 @ 12:58:03
Postat av: Astrid

LOKALKÄNDIS!!!!

2013-11-04 @ 13:06:25
Postat av: Ella

wow wow wow!!!

2013-11-04 @ 20:56:44
Postat av: Elin

GUD vad coolt!!!!!! JAG VILL OCKSÅ VINNA EN RESA TILL ANTARKTIS!!!

2013-11-10 @ 21:12:03
URL: http://elinenargentina.blogg.se
Postat av: Elin

GUD vad coolt!!!!!! JAG VILL OCKSÅ VINNA EN RESA TILL ANTARKTIS!!!

2013-11-10 @ 21:12:05
URL: http://elinenargentina.blogg.se
Postat av: Elin

GUD vad coolt!!!!!! JAG VILL OCKSÅ VINNA EN RESA TILL ANTARKTIS!!!

2013-11-10 @ 21:12:07
URL: http://elinenargentina.blogg.se
Postat av: Elin

GUD vad coolt!!!!!! JAG VILL OCKSÅ VINNA EN RESA TILL ANTARKTIS!!!

2013-11-10 @ 21:12:08
URL: http://elinenargentina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här

Trackback
RSS 2.0