Ahora

Just nu sitter jag i skolan. Mina klasskompisar sitter och ritar teckningar med europeiska flaggor till historian och är stressade. Jag frågar varför de slösar tid på att rita istället för att faktiskt lära sig om historia. Ifall teckningen är bra gjort - högre betyg. Egentligen skulle vi ha åkt till en utomhusidrottsplan men det fanns inga bussar så vi fick stanna i skolan, inte gå hem. Satt i datorsalen en stund men sedan stack jag, den mysiga idrottsläraren och två tjejer till ut och joggade upp för trappor, styrketränade och sprintade. Det var soligt och varmt och härligt. Igår var det körkonsert för föräldrarna så idag har vi inget körrep, ganska skönt faktiskt. Ikväll ska jag till gymmet och dansa. Annars har jag faktiskt otroligt mycket plugg just nu, dels för att allt kommer nu efter musikal och tävlingar och allt, dels för att jag varit lat och spelat på min korkad-utbytesstudent-roll lite för länge. Annars är jag arton, 18, ARTON!, om 3 dagar, mierda.

Kommentarer
Postat av: Astrid

Roligt att läsa att din chilenska vardag är ganska lik min svenska! PUSSAR OCH KRAMAR I MÄNGDER!!!!! <3 <3

2013-10-23 @ 22:11:35
Postat av: Anders

Tror knappast att nån tror att du är korkad, lycka till med plugget!
Kramar/ A3S

2013-10-23 @ 23:36:58
Postat av: Din Far

Hej Tove, jag blir avis och glad över att läsa och se vad du gör!!!!!!!!!!! Jag har smsat dig men inte fått når svar. Jag vill gärna prata med dig så fort som möjligt. Jag åker till Sydney ikväll (torsdag) och kommer fram på din födelsedag! Stora kramar till dig som lever bra enligt regel #1: Ha kul i livet!/Kram Pappa

2013-10-24 @ 14:32:48
Postat av: Koarin

Sätter på datorn på kvällen och hoppas.....JAAA hon har skrivit igen! Så kul att läsa! Ja, lite vardag i 3 dagar kanske fröken kan stå ut med innan det smäller igen....18 år!!!!!! Obegripligt faktiskt! Men, lilla Tofsilofs, fasa inte, du kommer alltid vara min lilla flicka!!! Bra va?

Mamma

2013-10-24 @ 22:21:59
Postat av: Majsan med flera

Massor av grattis på födelsedagen Tove! Njut av din födelsedag och ditt år i Chile, som ju både är uppåt och neråt som livet.. Verkar vara mest uppåt och framåt just nu!
Här hemma tillverkas det mängder av pärlplattor till din ära nu när du blir 18, vi får skicka ett kilo eller två till dig..
Stora kramar från Marie, Alexander, Hedda och Siri

2013-10-26 @ 11:07:38
Postat av: Kusinen Stina

Hej Tove! Grattis på 18-års dagen! Hoppas du har det bra i Chile och att du trivs. Vi saknar dig! :)

Kram Stina

2013-10-26 @ 22:55:18
Postat av: Mostrarna Nina och Ulla

MEN GRATTIS VÅR BÄSTA TOVE!!! Vi tänkte på dig mycket under gårdagen och sa flera gånger att nu ska vi skriva till Tove....men tänk va tråkigt att få alla hälsningar samma dag. Här sitter nu mostrarna i Uppsala vid köksbordet och har precis ätit en typisk frukost....då tänkte jag på vad Tove alltid säger..det är så himla mycket vätskor till frukost: smoothie, juice, kaffe, te!! Så du är med oss i tankarna så mycket mer än du kanske tror! Du finns liksom här även om du är där! Vi hoppas du hade en underbar 18-årsdag och nu är redo för körkort och röstning samt folköls-shopping. Många stora kramar från oss till dig - vår älskade TOVE !!!

2013-10-27 @ 08:48:17

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här

Trackback
RSS 2.0