Lista

Stulen från niotillfem.
 
När vaknade du imorse?
Någonstans mellan 06:45 och 07:00. Åt knäckbröd med skinka, te, en blodapelsin och fil med massa äppelmos (Vi har så mycket äppelmos i frysarna och på detta sätt bidrar jag till hushållet, äta ur förråden). Sedan lyssnade jag på Morgonpasset i P3 och min kärlek till dem bara växer. Till exempel DETTA. Spola fram till 01:30. 
 
Vilket humör är du på?
Glad faktiskt! Mitt humör varierar så, men det är väl bara att tacka och ta emot alla dessa hormoner. Det är stjärnklart och månen är en vacker skärva, jag har kommit på att jag älskar romantik (litteraturepoken alltså), mamma är sjuk och jämrar sig tillgjort och vill ha min uppmärksam hela tiden och jag åt precis upp min ostkaka. 
 
Har du ont någonstans?
Ja, i pekfingret sedan Helga och jag gjorde dramatiska brottningsrörelser på idrotten. Det var nämligen boxning och det var skitkul! Lufsa runt i svettiga handskar och ta ut sin aggression med kraftiga högerkrokar. Träningsvärk, du är välkommen. Ta mig bara. 
 
Vad köpte du när du drog ditt kort senast?
En kaffe och en chokladboll när jag fikade med Niki på sportlovet. Har handlat med cash på sistone. Det kan ni skriva ner på en lapp och fästa upp på väggen i erat Stalka-Tove-rum. 
 
Vilken var den första hemsidan du gick in på på internet?
Nu var det nog bloggen men brukar vara Facebook. Annars mail, sl och alla bloggar jag följer. Tack och lov att jag inte har en mobil som man kan sufra på. Bästa icke-köpet någonsin. 
 
Vad ska du göra ikväll?
Tja, kvällen är ju redan här! Men borde duscha, förbereda mig inför bokdiskussionen om Brott och Straff och redigera fler bilder.
 
Vilken är den första låten du sätter på idag?
Har ju alltid min Spotifylista i rullning. Annars hade vi musik idag. Körde Nobody's Wife och Same Love. med rockbandet i kväll körde vi Come As You Are och Wasting Time. (Dags att uppdatera Stalka-Tove-Väggen!)
 
Vad tycker du om din blogg?
Lite som ett husdjur man inte tar upp och kelar med så mycket fast man borde. Men gillar den jättemycket, hoppas den finns kvar hela mitt liv. Och den handlar ju om mig och det säger ju sig självt då! B)
 
Vad gjorde du för exakt en vecka sedan, den här tidpunkten?
Började känna mig lite småsjuk och sa till mamma, tänk vad skönt om jag var sjuk imorgon. Sådär lagom sjuk så att man kan titta på dålig TV, äta glass och hasa runt i fleece och tofflor. Och önskan slog i uppfyllelse!
 
Tror du att du kommer få en komplimang idag, för vad?
(Den här listan skulle fyllas i på morgonen egentligen) Några tyckte jag var en lirare på trummor, Helga vrålade DET ÄR BRA KÄMPA PÅ på boxningen och mamma kramar mig fast jag låtsas om att jag tycker det är jobbigt. 
 
Vad har du på dig idag?
Tupperade håret för att sätta upp det i knut (NU FAN SKA DEN HÅLLA!), strumpbyxor, tubkjol och mammas gamla avklippta collagetröja. Denna:
 
Tack för mig och hig.
 

Kommentarer
Postat av: Astrid

Brottar-Tove! Och var är det för rockband?

2013-03-15 @ 16:55:01

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här

Trackback
RSS 2.0