Istanbul Uno

Äntligen, finalmente! (Ni kommer få se lite spanska ord smyga in lite då och då, måste ju få vardagsspanskan intryckt i mig. (hej desperat)).
 
Detta blir en salig blandning av mina och Sofias bilder. Men who cares.
 
Resan började i en nattsödslig tax-free på Arlanda. Kommentar: Seriösare än såhär blir vi nog inte dessa inlägg framöver.
 
Vi kom fram till hotellet klockan 6 på morgonen. Helt utan energi och hyfs slaggade vi på hotellets fancy soffor i lobbyn tills de sa åt oss att vakna och det var dags för frukost. Inga sura och trötta miner på semester! Vi gjorde oss representabla inne på toaletten.
 
Efter förvirrade buss- och spårvagnsturer med söta, hjälpsamma turkar kom vi fram till eminönöjumeneooeksldodjs.. = turisthalvön för att turista! Ovanför: Hagia Sofia. (Och bada-inte-i-fontänen-skylt)
 
 
 
Mamma hade det jobbigt. Nackspärr från flygresan + intressant kupoltak.
 
Antar att jag såg ut så här mest hela tiden. *fotonörd* med en lite missnöjd min *perfektionist*
 
Så, det räcker nog med bilder på den här moskén/kyrkan. Turkiet suger på att ta vara på deras kulturarv och byggnader i allmänhet. Men här kommer några tappra män som gör ändring på det! Notera dock deras arbetsmiljösituation...
 
 
(Blå moskén)
 
Eftersom jag är den enda minderåriga i detta sällskap var jag "barnet". Barnet har tappat bort sig och är rädd.
 
 
Nu räcker det för detta inlägg. There is more to come!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här

Trackback
RSS 2.0