Stora uniforminlägget

Jag vet att det är detta ni har väntat på.
 
Vi börjar med slappkläderna. Här sitter Tamara och studerar i skolans T-shirt.
 
Nu skådar vi mig idrottandes i T-shirt, mycket bekväma shorts (aka cykelbyxor på svenska), idrottsstrumpor och, wait for it, privata skor.
 
Bästa. Om man har idrott så bär man detta hela skoldagen. Man kan också fuska och ha slappkläder andra dagar också. Ni som känner mig förstår nog att tröjan i praktiken aldrig lämnar min kropp.
 
Bak sitter Chiles och Punta Arenas flaggor.
 
Tami visar hur sk. "flaites" posar. 
 
Nu jävlar kommer the real shit.
Iförda skjorta, slips, kavaj, byxor, kjol och knästrumpor hållandes noter och spansk-svensklexikon (jag), economía och matemática (Tami).
 
Eller såhär. Ja, man kan se snygg ut i skoluniform.
 
Strumpor och skor. Idag gick jag och köpte för långa knästrumpor som kunde skrynkla sig som alla andra tjejers. Absolut de allra flesta har öppna skor men jag diggar sneakers. Mina blev leriga i dagens storm. 
 
Jackan! Fleece inuti och regntät utanpå med reflexer - optimal, man kan till och med vända den utochin. Fast det blir lite knöligt med kavajens axelvaddar. Nedan min kära vapendragare, som, tro det eller ej, kom rakt in i det chilenska skolväskmodet.
 
 
That's all!

Kommentarer
Postat av: Astrid

HAHAH! BÄSTA INLÄGGET!!! Diggar gympauniformen! Riktigt fashion! :D

2013-08-13 @ 11:42:32
Postat av: Ella

TOVE JAG KAN ÄNTLIGEN LÄSA DIN BLOGG. ÅHÅHÅHÅHÅHÅHÅHÅHH ÅÅÅH.

2013-08-14 @ 16:33:20
Postat av: Jossan

Ååååå får man behålla skoluniformen sen haha???

2013-08-14 @ 17:10:30
Postat av: Mamma

ÅÅ äntligen. Underbarta bilder på er. Ni är så söta. Uniformen snyggt faktiskt. Så kul att du dyrkar det praktiska i jackan....Men, vad är det för hemska skor jag ser på golvet i bakgrunden på alla bilderna????????????

2013-08-14 @ 22:21:34

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här

Trackback
RSS 2.0