El campamento

Här kommer nu bilder från den första tiden i Chile! Efterlängtade hoppas jag? Tyvärr inte alls mycket från Punta Arena (inget s här inte) eftersom jag inte vill gå runt och fota allt jag ser och i skolan och känna mig som en turist och jag har så dåligt samvete för att jag inte har fotat något alls med min kamera - du kommer användas jag lovar!
 
(Alltid när jag skriver inlägg lyssnar jag på musik så det blir som en ritual där jag bara koncentrerar mig på detta och ni kan förstå hur glad jag blev när jag upptäckte att Spotify fungerade här nere också! Mamma, fortsätt betala Unlimited tack.)
 
På Arlanda, mina tre förälrar.
 
Här står de och grinar.
 
Den mycket fancy flygplatsen i Paris där jag spenderade 7 timmar av mitt liv, ensam. Kul att få höra av norrmännen att de hade suttit bara en halv trappa nedanför mig hela tiden. 
 
Santiagos flygplats. Mindblowing med palmer och snöiga berg, samtidigt. Två årstider i ett. Förresten! Idag snöade det här!
 
Utsikten till YFU-lägret i en stad inte långt från Valparaiso (jag ska dit någon gång punkt). Ser ni kaktusarna?
 
En kväll kollade vi på en chilensk film om klassklyftorna i landet. På bilden kan jag se: amerikaner, tyskar, danskar, en mexikan, en ötserrikare och en chilenare.
 
Jag gick runt och fotade och en dansk kom och erbjöd sig att fota mig. Ser ni tornet med den gigantiska vattenhinken? Och bergen bakomvar alldeles magiska. En tjej från Estland hade aldrig sett berg i verkligen innan, hon tyckte de var helt otroliga. Fastän detta nästan var öknen var det jättekallt, inomhus också eftersom det bara är kallt en månad på året. 
 
Tja, det vi gjorde i princip hela tiden; pratade, åt, lekte olika lekar och hade lektioner.
 
Vi fick finbesök av ett danspar som visade nationaldansen Cueca!
 
Och såhär såg det ut när vi skulle försöka. 
 
Bussresan tillbaka till Santiago. Berg, slitna färgglada byar. 
 
7 miljoner staden med Chiles högsta byggnad.
 
Alla ut bytesstudenter precis innan några fick träffa sina familjer, till och med jag var pirrig! Och kartan som visar var i landet alla bor. Hittar ni mig?
 
Den andra svensken och en norsk. Och en 3 liters flasta fanta som är helt orange!
 
Santiago med dess vackra berg och avgasdimma.
 
Åh det var så härligt att träffa Magaly, en person jag känner och som kan den svenska kulturen.
 
Vid utskiksplatsen träffade vi de andra utbytesstudenterna som var och turistade.
 
Ett litet berg delar staden mitt itu och detta är den fattiga delen. 
 
Magaly vinkade av mig vid hostellet där de andra bodde och vi spelade kort, skrattade och lyssnade på musik.
 
 
Tidigt nästa morgon bar det av till flygplatsen. 
 
Scandinavian power!!!!
 
Planet mellanlandade i Puerto Montt och flög sedan vidare över Patagonien och dess breathtaking natur. Bilden ger den inte rättvisa.
 
Nu har Tamara kommit tillbaka från sitt utbytesår vilket är jättekul!
Hejdå!

Kommentarer
Postat av: Astrid

Åh vad intressant Tove! Hoppas att allt är fortsatt bra och att du trivs! <3 Massor av kärlek!

2013-08-03 @ 20:47:05
Postat av: Ida

Love the photos! Miss you scandinavian amiga! Besos

2013-08-04 @ 03:05:24
URL: http://idaichile.blogspot.com
Postat av: Mamma här

Å vad fina bilder. Herregud, finns det plats på nätet? Så roligt att prata med dej idag.

2013-08-05 @ 01:50:57
Postat av: Ulla Conti

...nu ska vi se om tant Ulla gör rätt! Detta är min första "kommentar" och även första besök på en blogg...
Men jag tänkte att det måste ju vara här jag får tag på dig för att säga
HAR DEN ÄRAN PÅ DIN STORA DAG !! Grattiskramar i massor till "min" Tove på 18-årsdagen. En viktig dag! Hoppas du gör nåt kul idag och vi har lilla svenska flaggan framme för dig här hemma :)
Ser att du ibland har snö omkring dig och faktiskt redan åker skidor - det vill jag också göra. Fick nöja mig med att för första gången denna säsong skrapa bilrutan i morse!
Hursomhelst så är detta en grattishälsning med miljoner kramar till dig. Tänker massor på dig och längtar att se dig på Skypeskärmen nån gång igen framöver! Tanti auguri sjunger vi för dig här! pussar o kramar!

2013-09-26 @ 21:19:11

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här

Trackback
RSS 2.0