Nu lever jag

HEJ!
 
När skrev jag sist egentligen?? Hur som haver. I fredags fyllde jag år, ju!! Det var kul och sådär men det blir nästan som om man fyller år i flera veckor för jag får presenter lite nu och då och roliga händelser händer hela tiden nu mera! Detta kommer bli ett fint långt bildlöst inlägg.
 
Mamma och jag har skaffat nya pass. Vi var fnittriga över fula foton och misslyckade underskrifter ("att ta pass var ju superkul ju") och mitt i allt stämplade vi hål på våra gamla pass så att de blev ogiltiga. Paniken som uppstår fredag kväll när jag kommer på att det krävs giltigt pass vid högskoleprovet (läs fort. nedan). 
 
Onsdag. Efter observatoriebesök och halloween i skolan var det finmiddag på finrestaurang med mormor, morfar och mamma och jazzkonsert på Konserthuset - Diana Krall. Det var så otroligt BRA! 
 
På min födelsedagsmorgon kom mamma och mormor med ljus, mackor och paket. Sedan vidare till 4 härliga timmar kursavgörande matteprov. Det var så kul att jag nästan glömde bort att det var min födelsedag! Efter det iväg och träffa mormor. Vi gick på utställning av Downton Abbey's klänningar på Halwylska palatset, så vackert och gammalt allting! 
 
På lördagsmorgonen samlade jag ihop alla pennor, sudd och frukter jag ägde, tog med mig mamman och det sorgliga håliga pass till närmaste gymnasieskola och skrev högskoleprovet (efter godkännande av pass "ja, detta är Tove, ja jag är hennes mamma"). 8 timmar av total koncentration och tidspress tillsammans med 50000 andra i Sverige. 
 
Igår träffade jag Kris och sedan var det dags för Jossans halv-åtta-hos-mig-middag! Temat var mönster - klockrent - och sova-över-party. Imorse serverades det amerikanska pannkakor. När jag kom hem igen tittade jag i brevlådan. När jag såg att jag hade fått ett stort kuvert från Australia brast det och tårarna rann ner för mina kinder ner i min salivfrusna halsduk. Tack och lov skypade jag med Ella direkt efter. 
 
Nu är det höstlov och det kommer alldeles lägligt tycker jag. Förutom att plugga, göra äppelmos och bli våldgästad av släkten ska jag fixa allt med YFU och Chile. Nu har jag kommit ned från de vackra drömmolnen och för varje dag känns det mer realistiskt - och läskigt. Ska skriva ett host family letter och berätta vilken fantastisk person jag är så att någon väljer mig, fixa glada foton på mig själv, vänner och familj (så otroligt svårt), gå på tand- och läkarundersökningar, fylla i flera blanketter och kopiera betyg. 
 
NU LEVER JAG

Kommentarer
Postat av: Ella

HARLIGT

2012-11-01 @ 10:47:27
URL: http://swedishfamily.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här

Trackback
RSS 2.0