Astrid och min tantdag

Nu när det är höstlov ska man vara kulturell och ta vara på Stockholms kulturliv. Det tyckte i alla fall Astrid och jag. I onsdags (efter att jag hade varit på en tandläkarundersökning som jag råkade boka 8.10 på morgonen) träffade jag Astrid och vi satte oss i Stadsbiblioteket i några timmar och studerade bland andra intelligenta studenter. 
 
Astrid, som inte hade besökt denna vackra byggnad innan, tog kort.
 
Sedan begav vi oss genom stan till Nationalmuseum. Här är jag vid en häststaty.
 
Där var det gratis inträde för tanter under 19 år! Vi beundrades av kvinnliga konstnärers tavlor från 18-1900 tal och åt pumpasoppa och tjuvlyssnade på damerna bredvid oss som hade tuperat hår och mindes diverse döda släktingar.
 
I presentshopen pillade vi på målarböcker, onödiga designade köksredkap och provade humörsringar. Jag var cool och Astrid var neutral. 
 
Den här produktinformationen. "Kunderna kommer ofta med synpunkter som "WOW" för dess utseende och hur väl den fungerar". Det är en handtork.
 
Vi avslutade vårt besök med fotografering. Jag försökte fota med Astrid nya telefon. Som ni ser levde jag ut min tantsida till fullo. 
 
Hemma försökte vi skriva en låt av klyshiga sångtexter men det gick sådär. Istället översatte vi en 1D-låt så att den handlade om tonårskillars dåliga självkänsla istället för att det ska va så synd om oss klart instabila tjejer. För att avrunda denna fantastiska dag åt vi chokladtårta och läste varsin tidningsdel i tystnad. 
 
På återseende.

Kommentarer
Postat av: Astrid

Riktigt trevligt var det minsann!

2012-11-03 @ 16:33:36

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här

Trackback
RSS 2.0