Arkivet

God kväll.
 
Jag har en fin liten tradition för mig själv. Varje månad går jag igenom bloggens arkiv just den månaden för att se hur mitt liv såg ut när jag gick i 7an, 8an, 9an, 1an. I december har jag bloggat 4 år. 4 år. För det mesta ser mitt liv likadant ut. Samma hem och familj och detta ständiga läxmoln som alltid hänger över mig. Men ibland när jag läser mina egna skrivna ord märker jag hur mycket jag har växt. Bara att titta ner på mina händer på tangentbordet ger en kontrast till utropstecknen och smilysarna i inläggen från när jag var 13 år. Det känns härligt. Att jag utvecklats från den lilla flickan jag var då. 
 
Detta är en stor anledning till varför jag bloggar. Att se tillbaka och minnas. Den tid jag har lagt ner på bloggen är enorm. Alla fotografier i alla genomtänkta inlägg, alla tankar jag lättat, och alla egentligen ointresanta dagsuppdateringar. 
 
För att återkomma till mitt ovannämnda livstema; jag struntar i min idrottsupgift och går och lägger mig istället.  

Kommentarer
Postat av: Niki

Det är därför jag också bloggar, men tröttnar du aldrig? Ja, jag läser också din blogg ;)

2012-12-01 @ 19:46:53
URL: http://vifinnsintw.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här

Trackback
RSS 2.0