LONDON, second day

Vår första morgon i London började med frukost bara några kvarter bort från hotellet i den fina delen Bayswater.
.
Men innan fotade vi. (Jossans)
.
Nån gång i sitt liv skulle man bo så här.
.
.
Här, på franska Côte åt vi. (Jossans)
.
Jag hade klätt mig fint inför denna dag. (Jossans)
.
.
Jag drack cappuccino.
.
.
Jag, Astrid och Jossan åt gudomliga french toast.
.
Ellen åt detta på en träbricka.
.
Efter frukosten gick vi ut igen.
.
Även här var jag pollenallergisk och gick runt och grina hela tiden. (Ellens)
.
.
Sen fotade vi som galningar! (Ellens)
.
Jag vet inte hur många bilder det är på Jossan vid just det här tillfället, men just den här var finast. (Jossans)
.
Ellen chillar vid ett träd. (Jossans)
.
.
Vårt mål var Portobello Road Market! (Jossans)
.
.
Vi gick in i små butiker, den här sålde plåtskyltar.
.
.
Plötsligt hittade jag denna underbara hippievan och det var kärlek vid första ögonkastet så den fick följa med hem!
.
Tiilslut kom vi för långt bort och det började regna så vi tog bussen in till stan igen.
.
.
För vi skulle gå på After Noon Tea på fem-stjärniga Hilton Hotel!
Till en början kändes det skitstelt, vi hade aldrig gjort något sådant och vi fick in så otroligt mycket bakelser! (Tacka min allergi, specialtorn bara för mig)
.
Men efter några koppar lyxigt te och ett tiotal bakelser var humöret på topp, där vi satt bland rika par och oroliga indiska servitörer springandes runt oss.
.
När mättheten övergick till illamående tackade vi och gick bärandes på rosa doggybags. (Jossans)
.
Efter några minuters vila på hotellet var det dags att återvända till restaurangen där vi åt frukost. Ellen vad söt du äär! (Jossans)
.
(Jossans)
.
En av de godaste huvudrätterna under resan, crêpes med spenat, svamp och gräddsås, muuhms!
.
Glass med varm chokladsås!
.
Sockerrusiga gick vi ut i Londonnatten.
.
Vi hittade ännu en telefonkiosk!
.
Hejhejhejhej!!!!!!!
.
.
På den här grekiska restaurangen åt jag, mamma och mormor när vi var här för en miljon år sedan. Vi hade en tummen-upp-konversation med en kille som satt vi fönstret.
.
Ner till tunnelbanan för vi skulle till Londons turiststolthet - Big Ben. (Ellens)
.
Magii!!! Just här kom jag in i en fotonördstrans, inget kunde stoppa mig.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
(Jossans)
.

Okejdå, vi går vidare. Till Westminster Abbey till exempel.
.
Jag intar en markpose för den perfekta vinkeln. (Ellens)
.
.
Jamen tryck in er i bilden då, nej nej det är lugnt. (.....) Det var också här, vid Jesus älskande närvaro, vi framförde vacker stämsång såsom Tänd ett ljus och Mange Bjuder.
.
Eftersom vi var hyper kom vi på den brillianta idéen att det var tråkigt att gå tillbaka till the tuube så vi började gå åt andra hållet. På en mörk gata mellan två parker som aldrig tog slut började vi dock tvivla.
.
Så plötsligt, som en royalistisk hägring tornade Hennes Kungliga Höghets boning upp sig!
.
.
Vi vandrade vidare i natten.
.
Sedan kom vi till nästa överraskning! Piccadilly Circus!
.
Sedan satt Jossan och jag längst fram uppe i bussen och njöt av Regent Streets alla ljus medans Astrid och Ellen tod tuben hemmåt.
.
Perfekt dag.

Kommentarer
Postat av: Ellen

(hur kunde jag missa detta inlägg) åååh superfina bilder igen! London by night var riktigt riktigt trevligt! Och afternoon tea med sagan om de tre tornen!

2012-05-25 @ 21:43:20

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här

Trackback
RSS 2.0