Bort med skolan, in med friheten

Igår var det min tur att sluta ettan i gymnasiet. Tänk, jag har klarat en tredjedel av gymnasiet rätt så oskadd, ja, till och med ganska lycklig. Det här sommarlovet kommer bli det första som jag kommer sakna min klass, på riktigt. Fastän jag skriver om detta just nu har jag inte riktigt förstått det, som om jag hittar på lite grann.
.
Samtidigt förstår jag inte, vill inte förstå, att Ella och jag inte kommer titta trött på varandra på tunnelbanan till skolan, inte gå hem till henne och äta mackor på tisdagarna, inte prata om allt allt allt som händer, inte tvinga iväg varann till friskis och inte ens ses under ett år, kanske två. För hon ska till Australien och leva ett helt annat liv.
.
Men ta det lugnt Tove, Ella reser inte iväg än, ett helt sommarlov ligger framför.
.
.
Och imorgon ska vi tillbaka till hennes Utö med massa andra kompisar!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här

Trackback
RSS 2.0