Men herregud, ska jag till USA?

Det är vad jag tänker på lite då och då. För det ska jag, på torsdag till och med! Jag ska hälsa på Kali, som åkte hem från Sverige för nästan precis ett år sedan efter att ha bott hos oss i ett halvår. Det ska bli så kul att se hur hon lever i Wisconsin på en halvö uti Lake Michigan. Just nu jobbar hon som matros/gast/hoppilandkalle på en segelbåt för turister och förhoppningsvis blir det lite segnling för mig också! I 10 dagar kommer jag bli tvingad att prata engelska vilket kommer hjälpa mig oerhört mycket tror jag.
.
Det som skrämmer mig mest inför resan är flygresan. Herrejävlar. För första gången ska jag lämna trygga Europa och färdas över Atlanten med två mellanlandningar i Amsterdam och Detroit. Helt ensam också, ja här kör man fullt ut på en gång. Mamma skulle ju såklart ha följt med men kan inte pga knäoperationen.
.
Annars händer inte mycket i mitt liv. Dagarna går förbi fortare än vad jag hinner med. Kankse för att jag inte gör annat än att tragla mig fram i vackra pianostycket Clair de Lune, lägger 1000-bitarspussel medans jag lyssnar på inspirerande sommarpratare, läser och tänker. Mycket.

Kommentarer
Postat av: Alicia

Fan vad kul! vill också utomlands!

2012-07-08 @ 17:14:53
URL: http://aliciafrick.blogg.se/
Postat av: Astrid

Det kommer nog att gå hur lätt som helst för dig Tove! :)

2012-07-08 @ 18:13:28
Postat av: Ida

Vilken fin header bild :)

2012-07-08 @ 21:28:20
URL: http://ipeterson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här

Trackback
RSS 2.0