Som en fredag kan vara

Hej!
Idag har varit en rolig dag. Det gäller att ta vara på sånna.
.
Dagen började med att Ella och jag hade så kul på tunnelbanan (att åka tunnelbana med Ella är det bästa man kan göra på morgonen) så att vi åkte för långt och besökte Stadion. När vi väl var på rätt väg till skolan mötte vi upp med Melker (vår dagliga busspolare) och det regnade och blåste så mycket så vi trodde vi skulle ramla. Väl framme i biologirummet hände vi upp våra trasiga paraplyer över diskhoarna som var som ämnade för just det.
.
.
I några timmar eller så lyssnade vi på polluted waters och deforestation. Just nu är det några elever från Tanzania som besöker vår skola och de höll en liten presentation. Men jag måste säga att det absolut bästa på hela dagen var när en man på sin balkong på huset mittemot klassrumfönstrena städade sin balkong - naken. Helt naken. Ha, vem fan står ute naken när det snöar ute och man bor precis bredvid en skola??!?! Satan vad kul det var! Tills han tog på sig kalsongerna och gick in igen. (Jag har tyvärr ingen bild på det...) Men jag försökte fota trädet som under de tre-och-en½ timmarna hade börjat slå ut sina rosa blommor.
.
.
Röda-märken-från-knappar-gubbe.
.
Efter denna fashinerande lektion satt hela vår klass och åt lunch i lässalen utan luft eftersom det var rusningstid i matsalen. Det var mycket trångt. Håltimmen utnyttjade vi väl med en totalt kaosartad repning av en låt.
.
Hur har finanskrisen påverkat dig? (Utklipp som sitter på musikdörren)

Sedan ännu en frustrerande mattelektion när läraren inte fattar vad en försöker fråga/säga tills hela klassen försöker förklara vad den menar. Så otroligt underhållande. Fysik på det (lika frustrerande för det går så jäkla snabbt).
.
Sedan kallade plikten, upp i leriga backen för att hämta både lillasyster och lillebror. Mycket intressanta diskusioner om tex varför jag går i skolan i stan och hemma åt vi rostade rostisar och skummad mjölk. Siri ska på tjejmiddag (hon är 5 år) och jag hjälpte henne med den stora uppgiften att välja kläder - rosa för hela slanten.
.
Oj, nu är det bara iväg till Jossan som gäller för vi ska planera det sista till Londonresan!!!!! IIIIIIIHIHIHII!!!!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Astrid

HERERGUD! DU SKULLE HÖRA DET FÖRTVIVLADE SKRATTEN SOM KOM FRÅN MIN MUN NÄR JAG LÄSTE ATT SIRI SKULLE PÅ TJEJMIDDAG!! HERREGUUUUUD!!!

IIIIIIIIIIIIIIIIIH LONDON IIIIIIIIIIIIIIIH!!

2012-04-20 @ 18:33:43

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här

Trackback
RSS 2.0