Capsize

Hej!

Jag har fullt upp med att segla! Och katamaraner är det vi kör, inga futtiga optimistjollar här inte. Jag har, förutom att lära mig en massa, kapsejsat två gånger! Det är alltså att båten får så mycket vind i seglen att den tippar över och faller ner i vattnet. Då får man hänga i en lina och dra upp den, vilket inte är det enklaste! Idag när vi kapsejsade var skroven fulla med vatten så vi fick inte upp den på en helvtimme eller så, inte det roligatse.


Dessa båtar är det vi seglar. Inte så stora men i alla fall. =)


Och här är några mitt i en kapsejsning. Sådär lagom läskigt.


Och det värsta är att hamna såhär, vilket vi gjorde...

Jaa, så det är vad jag har för den här veckan. Sen blir det midsommarfirande hos mojmoj och mojfaj. Och på söndag flyger vi till Verona!!!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Astrid

Hhaha, vilka häliga bilder du valt! Ha det bra hos din Mormor och Morfar! :D

2011-06-21 @ 20:03:15

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här

Trackback
RSS 2.0