Ma crib @ ma papa

*cool röst* Yes, ni hörde rätt. Let me show y'all ma crib, ma room, were aaall the magic happens!


På en liten del av mitt skrivbord står min Daisyparfym och dess fina ask, ett glas från Lagerhaus med pennor i, en blå glassvan som jag fick när jag hade blåst en glaskula på ett glaseri (vad heter det nu igen?), ett dortljus som jag fick av Ella som luktar jättestarkt när man öppnar det, ett minne av den mintchoklad jag en gång åt upp (mer om min chokladasksamling sen), ett kopparfat som pappa gjort i slöjden när han var liten med mynt i, en blommig ask från Urban Outfitters med lite onödiga saker i (den är prickig på insidan!), en liten bit av mitt Simsspel och den lilla ängeln sitter på en presentpapperrulle som bara ligger där.


Över allt detta och under hyllan har jag tejpat upp lite fina grejer. Ett papper som var runt en tvål som jag fick av Astrid, ett vykort från Ellen från Marocko och en av mina och Astrids små lappar vi har skickat i klassrummen.


Här är min lilla chokladasksamling. På hyllan finns också en slags termometer som är väldigt fin att titta på, en pappersbåt jag har gjort med mina syskon, en av de två medaljerna jag fått av dansen (märkestagning, inget speciellt), en liten björn jag köpte i Riksgrändsen och två lådor med lite mer onödiga saker.


Här är min finfina fotovägg som jag kan stå och titta på i evighter. Alla foton är inte uppsatta, jag sätter upp dom då och då. Låt mig också presentera min älg Olof. Trogen följeslagare i hela mitt liv. Min hämliga pojkvän är också uppkallad efter honom, tjenare Olof (han sitter här brevid och käkar godis förstår ni).


close up


Plan 2 på mitt fullproppade nattduksbord. En fin tavla Shannon har gjort till mig där det står massa fina saker, massa böcker och smyckespåsar, en fin ljuslykta med älgar på som jag fått av Amelia, min svarta hemliga tankebok med tankar i, mitt Thomas-Saboarmband, mina skåpnycklar med fin spets runtom, lite tofsar och hårspännen och min mobil. På undre planet har jag bla hudkräm, en fototipsbok och massa dammiga papper. Ännu längre ner ligger mina raggsockor på min mysiga röda matta som låg i vardagsrummet i gamla lägenheten inne i stan.


Ett fint... lok? Aja, med denna lilla farkost har jag lekt mycket när jag var liten. Oj vad många barnminnen jag får när jag kolla på det...


Och sist men inte minst, mitt smyckesställ. Det finns såklart en liten historia bakom varje smycke, men dom orkar jag inte berätta. Fina är dom iaf, smyckena alltså. Berättelserna också ioförsig.

Aja, tänk så många minnen man har i sitt rum. Och tänk på mig då, som har två rum? Haha. 


Kommentarer
Postat av: Astrid

Två rum = DUBBELT SÅ MÅNGA MINNEN!!

Jag gillar din lite guide-tur av ditt rum! Just det! Vilken fin färg du får på alla dina bilder hörru...

2011-02-08 @ 20:08:25
Postat av: AK

FIIIINT!!!! Jag gillar bilderna!!!! :D

2011-02-09 @ 17:59:57
URL: http://lapetitefilledelasuede.blogspot.com
Postat av: Anonym

Kan inte du visa lite mer av din vägg med bilder? :-)

2011-02-09 @ 20:18:28
Postat av: Lina

Kan inte du visa lite mer av din vägg med bilder? :-)

2011-02-09 @ 20:18:31
Postat av: Kajsa Karlsson

Vad intressant dina inlägg är. kommer verkligen att läsa din blogg igen! =) Ha en kul dag =)

2011-02-24 @ 00:21:48
URL: http://jade.se

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här

Trackback
RSS 2.0