Rom

Sedan sa vi bye bye till amerikanarna och bilade ner till Rom. Kom hem till Sofia och Ulla som bjöd på middag. Sofias pappas lägenhet är så fin.


Nästa dag var det sightseeing i Rom som gällde. Gatan bakom obilisken är den stora shoppinggatan.




Spanska trappan. Jahopp.


Men att jag inte kommer ihåg vad detta hette.


Pantheon var riktigt häftigt. Fast jag klippte bort alla turister från bilden.


Jag kunde inte låta bli att fota den vackra balkongen.




Över andra sidan gatan.



På kvällen gick vi och åt middag i stan.


Mamma hade sina rymdhjältebyxor på sig.




Där kommer vår taxi! Chauffören var en kvinna med blommig ratt.

Jaha, då har man gjort Rom också. Nästa dag drog vi vidare till kära hemtrevliga Puglia.

Kommentarer
Postat av: Astrid

JAG VILL OCKSÅ ÅKA PÅ ROADTRIP I ITALIEN!!!!!!!

2011-08-02 @ 13:02:17

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här

Trackback
RSS 2.0