Helg-novel

Igår var jag ju hos mormor och morfar och hade det skönt. Mamma och jag åkte till Romme och åkte skidor hela dan, det var kul! Bara väldigt slaskig snö, både på marken och i luften ;). På kvällen kom några av mormor och morfars gäster och mina kusiner. Mormor bjöd på god middag. Vi käka köttgryta och ris med pinnar, ha, provbart! Till efterrätt blev det någon bärpaj som va otroligt god! Efter middan var alla med på kurragömma, skitkul! (jag vann ofta).  Sen hade vi släckt alla lampor och hade minst sex levande ljus i varje rum på nedervåningen, snacka om varmt! Alla vi satt samlade tillsammans och drack kaffe och berättade spökhistorier och roliga historier, mormor bjöd också såklart på en och annan kakbit. <3

Det ända dåliga med den här dan är att jag ibland har varit lite illamående. Jag är typ aldrig illamående och det är ju så typiskt att det just måste komma när man ska tex åka skidor! Men jag klarade mig hyfsat bra, visade i alla fall ingen begagnad mat (ha, den va bra!).

Idag väckte mamma mig med att skälla på att vi var stressade för att hon glömt att ställa om klockan en timme framåt. Ett litet steg i tiden, men ett stort steg för sommaren! (ha, hittade på den själv).  Men trots stressen åt jag en jättestor frukost som bestod av en halv grapefrukt, en stor portsion havregrynsgröt, två , mackor- en med skinka och en med hemmagjord apelsinmarmelad, och en stor kopp te. =) Sen kom morbror Anders och kusin Albin ( typ 7 år) och vi åkte återigen till Romme. Den här gången var det mycket bättre väder och det var roligt att åka med dom andra! Direkt därifrån typ klockan två startade mamma och jag vår bilresa hem. Vi stannade också såklart och köpte en kaffe, en varsin stor muffin, en Mer- krusbärssmak, och en godigpåse. "För det måste vi ju bara ha altså. Nu när det är söndag och allt. Hur ska vi annars klara den långa bilresan??" ...ha, typiskt mamma och mig... <3

Men nu är vi altså hemma och jag ska nog (eller måste) plugga lite (mycket) till religionsprovet vi har nästa vecka, är heelt oförberedd! Jag måste också packa upp, phu, jobbigt!

Jaa... Där fick ni en otroligt lång och smaskig sammanfattning om vad jag har gjort i helgen! Var så goda!

Vad har ni gjort i helgen då?

Kommentarer
Postat av: lovisa

först sov vicky över hos mej, sen var jag med kajsa dagen efter :'D hihi

2009-03-30 @ 14:30:04
URL: http://rockarhamster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här

Trackback
RSS 2.0