Pilotglasögon!

Hej!
Här kommer en hel lång historia om pilotglasögon och solglasögon i största allmänhet! Läsvärt tycker jag!

Nu är jag mycket lycklig för idag har jag köpt mig ett par pilotglasögon!!!!!! Det är sånna där med spegelglas, Jossan säger att det är ute nu, men det skiter jag fullständigt i! XD
Jag har alltid tyck det är snyggt men det har liksom aldrig passat på mig... På flygplatsen i Schweiz såg jag ett par pilotglasögon som kostade typ 150 spänn, det var ganska nära att jag köpte dom... ångrade efter att jag inte gjorde det. :)
Men en vacker dag var vi inne på Kicks och där såg jag ett par skitsnygga pilotglasögon, som passade ganska bra på mig faktiskt, men jag var osäker ifall jag skulle köpa dom. Jag gick och funderade i några dagar och en kväll berättade jag för mamma om dom. Hon är otroligt stäng när det gäller bra solglasögon. För mina ögon är väldigt känsliga mot sol säger hon och då måste jag ha bra solglasögon som skyddar mot UV-B-strålar (dom farliga strålarna). Dom som är billiga brukar inte ha nåt sånt skydd och det hjälper faktiskt inte mot solen bara för att dom är mörka! Det är nämligen så att när glaset är mörkt så vidgar sig pupillen och släpper in mer solstrålar, så man blir liksom lurad, det blir motsatsen! (känner mig ganska stolt nu, men sånt får man lära sig när man har en mycket klok mamma <3)... 
Och så sa hon att sånna solglasögon brukar vara ganska dyra och då fattade jag att det var kört med min apilotglasögon eftersom det bara kostade 99 spänn...
Men nästa dag kollade jag på lappen som satt på solglasögonen och där stod det "100% UV-A UV-B protection"!!! Då blev jag superglad, fick mammas tillåtelse och köpte dom!!!!! Ikväll har jag satt på dom flera gånger och poserat framför spegeln bara för att jag ser så cool ut, nästan föör cool!!
Lycklig...

Dom ser typ ut så fast lite mörkare, och skitsnygga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här

Trackback
RSS 2.0