Volvo Ocean Race!

Halloj! Skepp å hoj!
Idag har jag varit med om nåt otroligt. Helt otroligt! Jag har varit med och kollat på Volvo Ocean Race! ( om ni inte vet vad det är - http://volvooceanrace.org )
Pappa väckte mig tidigt och vi åkte ut till vår nya motorbåt, det var första gången jag åkte den. Sen fick jag köra ett tag och vi åkte in till Vaxholm och tog en hamburgare. Sen åkte vi ut till Torsbyfjärden och såg alla sex skitstora segelbåtarna göra sig redo. Sen gick startskottet och de åkte iväg. Det var jättemånga andra båtar där, som publik, och följde efter de tävlande. De två Ericsson-båtarna tog ledningen stort. Det var verkligen skitmånga båtar som åkte omkring, man krockade nästan med dom! 
Sen körde jag in till vår brygga igen.

(google) Jag såg vissa idag som lutade ännu mer! Det där är iaf den segelbåt som är vinnaren, den har överlägset mycket poäng! Fast den kom tvåa i en tävlingen jag såg idag. =)

Sen gick jag till danslägret, som om ingenting hade hänt. =)
De ända nyheterna är att det fanns drickyogurt till mellanmålet och det var ännu jobbigare!

Jag tog jättemycket bilder på segeltävlingen, både med min kamera och med pappas systemkamera (sånna är så bra!) och så fort vi fixat till min nya dator lovar jag att lägga ut jättemycket bilder från det! =)=) Och många andra bilder såklart! ;)

Käkar pigilin nu ;)
Puss och kram, skumbanan! <3

Kommentarer
Postat av: Astrid

Pigilin...mums!

2009-06-17 @ 22:21:24

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här

Trackback
RSS 2.0