Kör-rep och dagishämtning!

Hej Hopp!
Idag slutade alla i skolan kl 11, MEN jag skulle stanna kvar på ett kör-rep till Öppethus-dagen på vår skola. Vi var i aulan och sjöng igenom några låtar och sen fick vi gå, det gick faktiskt ganska snabbt, jag var hemma typ 11.45.

Sen bad pappa mig att gå och köpa lite snacks och lite annan mat till kvällen så jag fick knalla iväg igen och köpte bla naturchips, gräddfil men dipp och en stor fanta, mums! Sen köpte jag såklart en liten egobelöning på pressbyrån, det fick bli Toblerone ;)
När jag gick hem lyssnade jag på musik, mumsade på små trekanter och snubbla på isknölar som var gömda under snön.

Bara en liten stund efter att jag hade kommit hem igen skulle jag iväg till dagiset där mina syskon går. Jag var faktiskt lite irriterad att jag var tvungen att hämta dom, jag brukar alltid göra massa misstag, men jag hade ju inget val.
Som tur slipper jag hämta Sander (5 år) för han skulle iväg till e kompis ;)
När jag kom dit började Hedda (4 år) babbla på om allt hon tänkte på och visade mig vart alla saker var. Siri (2 år) var också nöjd med att jag hämtade, hon brukar alltid vara så mammig.
På vägen hem är det en otroligt brant backe och tänk dig att baxa en dubbelvagn med två barn i, plus snö och is som man halkade på! Jag fick riktig träningsvärk i vaderna!!!

Nu har vi tre ätit macka och mjök. Hedda siter och ritar och sjunger så sött på "du ska inte tro det är sohomaar, ifall inte nån sätter faart!"
Och Siri har precis klämt ihop en macka och det ligger brödsmulor och smörklumpar på golvet, men det får man ju faktiskt leva med ;) :P .... och nu skriker hon "torka näsa! torka näsa!" hihi, hon är bara såå gullig!

he, det blev en liten (jääättelååång) resume på min halva dag. Det har ändå varit en ganska mysig dag, det trodde jag inte i morse ;)

Hejdå, hoppas du har haft en bra dag!


Kommentarer
Postat av: Mimmi

1. Hehe, jag hämtade oxo Paul o Harald på dagis idag, och jag fick oxo kämpa i en evighet, upp för backar, i trappor, och tro det eller ej: I rulltrappor! :O det förtjänar nästan guldmedalj!

2. Wooow! Har ni snö!? :O Här i stockholm har vi regnvatten upp till halsen, jag simmar till skolan varje dag.

3. Fuckingjävlahelvete (förlåt :S) varför övertalade du o Sofia mej att läsa Twilight? Jag har precis läst ut min andra Twilightbok, och vet du hur hilma beroende + jobbig jag är nu? och mina bästisar e så himla trötta på mitt Twiltjat XD

2009-01-23 @ 22:01:33
URL: http://mimmiih.blogg.se/
Postat av: Tove

1. HAHA! Grattis till DELAD guldmedalj med MIG! vi har kämpat bra!

2. Eller snö och snö, is, snö och slask blandat ;)

3. Det var ju Jag OCH Sofia övertalade dig!! och, var så god! :P

2009-01-23 @ 22:16:01
URL: http://tovetott.blogg.se/
Postat av: Lovisa

men tänk på de goooda chipsen du köpte ;) haha, <33

2009-01-24 @ 00:25:55
URL: http://rockarhamstern.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här

Trackback
RSS 2.0