Dan före dopparedan!

Idag bär det ner till Linköping, Östergötlands stolthet. Vi ska nämligen fira jul där med Lovisa och co. med pappas familj. Men det är lugnt, mamma kom i morse och sa hejdå och god jul vid mitt trevliga halvmedvetande.

Men innan jag sätter mig längst bak på 6:e sätet i bakluckan på pappas aldeles förstora bil ska jag packa hemma hos mamma, komma över till pappa på nåt sätt (att gå verkar va edt enda alternativet), slå in alla julklappar jag köpte igår med pappa och spela gitarr! Jag satt nämligen igår och nördade framför datorn med gitarren i knät och lärde mig spela både Alicia Keys och Coldplay, de som jag lyssnar mest på just nu.

Jag tar med m ig kameran, förstås och det kommer bli uppdatering om vad jag gör i jul.  =)   (första smilysen hittils!) Men nu ska jag käka frukost och göra lite vettigare saker!

O, just det! Igår var jag jätteduktig, jag städade och höll på hela kvällen!
Jag damsög hela övervåningen, jag tog ner smutstvätt, bar upp tvätt, hängde upp tvätt, la ner det som var kvar av fudgen i små plåtaskar, smörjde in benen, la fram skidkläder, la fram konfirmationspapper, städade lite mer och lyssnade på Alicia Keys!

Det du Jossan! hoho =) Riktig julstädning! (fast ingen av mamma eller mig kommer vara hemma vid jul)


Fast jag sprang runt i tomteluva, kavaj och inga brallor, dom hade mamma stoppat i tvätten. Normal som få asså...


Kommentarer
Postat av: Lovisa

östergötlands stolhet hihi =) jag ska baka pepparkakor och nån kola/knäck iu eftermiddag hihih, längtar tills imorgoon D: oh good, måste också städa! :DE öhhöh

2009-12-23 @ 10:46:55
URL: http://rockarhamstern.blogg.se/
Postat av: Astrid

Jag brukar också damsuga utan brallor ;) Det e lättare då suger inte dagsugaren fast sig i ens brallor! :D Ha!

2009-12-23 @ 17:38:09

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här

Trackback
RSS 2.0